Sv: Små barn och raggarbilar...
Hur fäster du spännbandet när du inte kan fästa det där bältet borde vara fäst? Alltså i golvet på bilen? Jag fattar inte men ibland är jag lite trög. Bältet sitter ju i en bultad grej i en stålbalk i golvet. Om du sätter spännband t ex runt bilsätet och krockar kan ju hela stolen åka ut!
Och vad tror du stolen sitter fast i då? Jo, den sitter med bult i golvet. Precis som bältet gör. Skillnaden är att bältet sitter med en bult i varje ände och stolen med minst 4.
En stol i en raggarbil är dessutom byggd på en tämligen gedigen stålkonstruktion och lossnar/går inte sönder i första taget. Jag tror dock inte att en modern bilstol är så mycket svagare den heller.
Sambon är mycket bilkunnig och jag tämligen. Båda två vet vi av erfarenhet hur
mycket spännband pallar för. Jag skulle nog
hellre sitta fast(/sätta fast mitt barn) med nya spännband i en (40 år gammal) bil som jag vet att min sambo själv skruvat ihop än sitta i en (gammal) bil där jag inte vet vad bältena/bilen utsatts för. Tex. många av importbilarna från Tyskland är krockade och därmed olagliga på tyska vägar. De lagas, ibland undermåligt, putsats och säljs till snåla svenskar som tror sig göra en hacka.
Frågan är ju vad som är säkrast...
Mrs LunaTanten; om dygnet hade 64 timmar och veckan hade 12 dagar kanske de extra timmarna skulle finnas men som det är nu är jag glad om jag hinner se sambon och få i honom lite mat mellan jobbet, bilen och sängen.
Han har gått ner 6 kilo under våren för att han stressat/jobbat som en tok för att få ut bilen. Detta då på en karl som från början hade ett bmi på 19,4....