"Små" Apple Mouth bett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 778
R

Real_Life

Någon som vet var det finns (10,5 eller 11,0)?
Det får inte vara för tjockt heller... Tredelat eller rakt. Någon som vet?
Eller något annat mjukt bett med "smaka-gott-effekt"...

Sv: "Små" Apple Mouth bett?

såg på horse store i mjölby äpple bett som va i storlek 10,5.

Globus har tredelat Apple Mouth ner till 10,5 cm. Lite väl tjocka är de ju, men inte såå farligt tjocka om man jämför med en del andra..

Jag har ett sånt som extrabett; att ha för att ha något att variera med. Har det när jag longerar med chambon (utan nosgrimma, speciellt eftersom att jag tycker att det är lite väl tjockt).

Jag har ett mjukt (böjligt) rakt Happy Mouth i 10.5 cm som jag kan tänka mig att sälja eftersom det fyllt sitt syfte nu =)

Instämmer med Alexandra W att hennes bett är jättemjukt och bra..:)
kul föresten att det fungerade...

Annars kan du pröva med ett NOVABETT, dom är alltid raka och finns från 9.5 cm.
Materialet heter polyeurytan, och bägge mina hästar älskar dom....

Var köpte du det? Nytt? Har bara hittat en hemsida som har det och där kostar det billigaste Nova 275kr..Det är lite skillnad mot 169kr.

palle skrev:
Instämmer med Alexandra W att hennes bett är jättemjukt och bra..:)
kul föresten att det fungerade...Materialet heter polyeurytan, och

*skrattar* Ja, om det var det eller bara att damen tyckte att 'nu är det okej med bett' är en bra fråga. Hade det ett par gånger och inga problem, dock verkade hon inte helt tillfreds med ett rakt så jag var 'vågad' och provade slänga in ett tredelat i metall och det gick bra. Som sagt inte säker på om det var bettet eller 'tiden' (har varit med förr om att det inte funkat, inte funkat, inte funkat och så en dag så bara funkar det).

(För er som inte greppat det så bettet jag har, och kan tänka mig att sälja, har jag köpt av "palle")

(För er som inte greppat det så bettet jag har, och kan tänka mig att sälja, har jag köpt av "palle")[/QUOTE]

Hade jag gjort om jag inte hade behövt 9.5 cm och får stå ut med att det blir ngt. långt, om han inte tänker växa på sig och bli lite bredkäftat..

Så var är det köpt från början?

Tradera...

Till Alexandra W: Det var ju nästan precis exakt som hände med min ponny....Och nu så kan jag ha vilket bett jag vill i munnen bara det är lindat med Sealtex....Fast vi fungerar bäst tillsammans med ett rakt bett med tungfrihet i munnen...att jag sen behöver en viss hävstångsverkan för att ha maximal kontroll, beror på mitt "handikapp".

Till SISSU: Jag köpte mitt hos Charlies Häst och Hund i Jönköping...Även jag har reagerat på dom höga priserna på Novabetten som säljs via internetaffärer...Vet ej varför det är så stor skillnad i pris...

Till SISSU: Jag köpte mitt hos Charlies Häst och Hund i Jönköping...Även jag har reagerat på dom höga priserna på Novabetten som säljs via internetaffärer...Vet ej varför det är så stor skillnad i pris...[/QUOTE]

Jahopp naturligtvis.. Nu är det andra gången som jag hör att just denna affär har vad jag letar efter.. Väntar jag ett par månader till så kanske jag kan komma på något mer så det blir värt att åka ALLA mil dit... och tillbaks :p :devil:

Men om du ringer dit så kan dom skicka det du vill ha mot postförskott...:)

Kan dom?! Åh, tack för den upplysningen :banana: . Det skall jag göra på stört nästa vecka och höra efter och hoppas de har 9.5cm..

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
457
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
599
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025