T

Tyra4567

Jag undrar hur man kommer med i SM jag har alltid intresserat mej av det. Är det så att det är kvaltävlingar runt om i ladet eller är det så att det skickas ut inbjudningar till speciella ekipage eller hur funkar det?? Skulle vara jättekul om någon kunde svara på denna fråga..

Sv: Sm

Det enda som krävs för att få starta SM är att du har kvalat till 80 km genom att rida 2 godkända 50 km tävlingklasser.

Om nu SM fortfarande ska gå på 80 km, vill minnas att det var på tal att det skulle gå i längre klass :confused:

Lag-SM är i år på 80km så där räcker det som CQ säger.

Men SM var väl på 120 i år???? och då måste man ha minst två godkända 80km.

Fast både Lag-SM och "vanliga" SM kommer nästa år gå på längre distans.

Lag-SM är på 80 km och rids 16 juni i Katrineholm (eller i närheten). Nästa individuella SM går i Växjö juni 2006 och det är 140km. Lag SM 2006 går på rökullaritten, men är även nästa år på 80km. 2007 går lag SM på 100km och individuella SM 160km.

Man behöver bara vara kvalificerad för den distansen man ska rida för att delta i SM-tävlingarna.

Göingeritten har SM 2006, i år tog de över eftersom Dackeritten blev inställd pga "Gudrun".

// Eva

Dackeritten har fått tillbaka SM till 2006 eftersom det blev krångel med stormen. Göinge kommer inte anordna SM två år i rad. Så har jag hört att det kommer bli i alla fall.

Enligt info som las fram på årets distansgala ska 2006 års SM vara på Göingeritten den 27 maj och gå över distansen 140 km.
Redan då var Dackeritten inställd och SM flyttades till Göingeritten.

// Eva

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 862
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 170
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 560
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka