SM-guldet till Sara Henrietta

Sv: SM-guldet till Sara Henrietta

Förstår mig faktiskt inte på all uppmärksamhet hon får i media? "Allt" tycks kretsa kring Sara..

Hon är framgångsrik? Femte sm-guldet på rad? EM deltagande?

Visst är hon framgångsrik och duktig men jag antar att det har med avstängningen också att göra för tackvare den skrevs det flitigt om henne i media, ett tag som om det inte fanns andra nyheter.

Jag blir mest glad över att det går så bra för Garcia, jag har följt henne sedan hon var 3-4 år pga att det var min dåvarande tränare som red och utbildade henne.
Sara Henrietta har jag inte så mycket annat att säga om, hon är duktig och hon får ju resultat. På vilket sätt kan man ju diskutera om, men i det här läget är det bara till att gratulera henne. Hon förtjänade det ju uppenbarligen eftersom hon placerades först i klasserna?
Jag tycker också att man får läsa mycket om Tinne, Jan och alla andra också och det är skönt att äntligen yngre förmågor börjar lyftas fram mer på ett annat sätt.

Sara Henrietta är ett bra exempel på (medveten eller omedveten...) personal branding. Iögonfallande namn och utseende. "Arvtagerska" till Jan Brink. Utsatt för hatkampanj på nätet. Avstängd misstänkt för doping. En kappsäck full av SM-guld...

En journalist som inte kan skilja på passgång från passage (M.a.o den genomsnittlige manlige sportjournalisten...) kan ändå få fram några bra vinklingar på en story.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Young Riderekipagen gjorde upp i det första av tre kval på Strömsholm under lördagen. Bäst i första omgången var Rebecca Jern med...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets dressyr-SM blev en succé för Cecilia Bergåkra. Hon red hem youngrider-guldet tillsammans med sin Primavera. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
377
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra raka SM-guld. Men något femte blir det inte för dressyrstjärnan Patrik Kittel. Guldfavoritens häst Delaunay skadats i sin box i...
Svar
0
· Visningar
535
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag inleds dressyr-SM för ponnyryttarna i värmländska Hammarö. Och i startlistorna finns flera ryttare från Dalarna. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
400
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama