Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag skulle ansöka om licens på min häst stod det att för "ännu ej slutmätt ponny" var man tvungen att bifoga någon form av intyg på hur hög ponnyn är. Nu tävlar min ponny mot stora hästar p.g.a. min ålder, så där bifogade jag ingenting, men jag utgår från att man måste det om ponnyn ska tävla mot andra ponnyer?
Givetvis krävs ett mätintyg ändå. Alla tävlande ponnyer måste ju ha ett sådant.
Givetvis krävs ett mätintyg ändå. Alla tävlande ponnyer måste ju ha ett sådant.
Menar ni samma sak nu? Det krävs inget mätintyg för att tävla i klasser där ingen kategoriindelning görs, alltså behövs inget intyg för att rida bland hästar även om hästen råkar vara under 148 cm.
Undrar samma sak som @Equilina, menar vi samma sak här? För det var inga problem alls att lösa licens för ponnyn utan att bifoga något mätintyg och hon har även tävlat (endast lokalt dock) efter det utan att någon har ifrågasatt det? Men då tävlar ponnyn enbart mot stora hästar. Det framgår ju dock tydligt av hästens bifogade passkopia att det är just en häst av ponnyras.
Men jag tolkar TS som att hen vill tävla sin ponny mot andra ponnyer, och då måste ju givetvis hästen ha ett mätintyg, precis som du säger. Mitt fall är ju lite annorlunda eftersom jag har varit överårig hela tiden, hästen aldrig har tävlat med någon annan (yngre) ryttare förut och enbart kommer tävlas mot stora.
Hur gäller det för storhäst?
Hur gäller det för storhäst?
Okej, tacktackStorhästar behöver inget mätintyg eftersom de inte delas in i olika kategorier som man gör med ponnyer.