Slutmätning av ponny

R

Real_Life

Vi har en 19-åring här hemma, islandshäst. Om vi skulle vilja att han fick ut och visa framhovarna på ponnytävlingar måste han slutmätas först, eftersom han inte är slutmätt sen tidigare.
Men måste en häst vara chippad för att slutmätas? Och vad kostar det totalt (slutmätning + ev chipmärkning)?
Får man tävla dagen efter hästen är slutmätt eller måste man vänta på något?

Sv: Slutmätning av ponny

Jag är inte säker på hur det är nuförtiden...Ponnyn måste vara reggad för att mätas iallafall. Och ja, du får tävla direkt när ponnyn är mätt.

Sv: Slutmätning av ponny

ponnyn måste vara chippad innan den mäts. Och det är 4 dagars karens på chipmärkningen innan man får tävla. Så om du chipmärker och slutmäter samma dag så får du vänta minst 4 dagar innan du får ut och tävla. Annars är det inget du behöver vänta på efter slutmätningen, du får mätintyget direkt i handen.

Kostnanden vet jag inte, beror på vad dom vill ha och vad resekostnaderna blir. Vår slutmätning gick på 400-450 kr tror jag, men vi behövde då inte betala veterinär. Chipmärkningen vet jag inte vad den kostade.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: igbest
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka