Slutat blöda..... för att börja igen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
Kan man göra det bara en vecka efter förlossningen?? Märkte i går kväll att jag inte blödigt så mycket som vanligt under dagen och sedan 20 i går kväll tills för 30 minuter sedan har det inte kommit en droppe blod alls. Däremot kom en liten flytning för en timme sedan. Är det normalt?? Det har ju aldrig inträffat mig tidigare att det varit så:o Är lite nojjig då jag badade i badkar i söndags och inte kom på förren efteråt att jag inte får göra det ännu. De sa till och med det till mig men det är så mycket jag inte minns....;)

Ett annat problem jag har är att jag har väldigt ont i hm... bäckenet:confused: och benen. När jag har suttit elelr legat ner en stund så kan jag knappt gå, får hålla mig i nåt när jag går annars bär inte benen mig. Det gör också väldigt ont att lyfta benen. Att gå överhuvudtaget är jobbigt och pingvinaktigt och gör ont, springa kan jag överhuvudtaget inte, jag får inte med mig benen riktigt.

Detta började nog dagarna innan förlossningen för jag märkte att när barnmorskan bad mig attligga på rygg och ha benen böjda med fötterna i sängen så kunde jag knappt lyfta upp dem så. Att lyfta fötterna när man tex tar på byxor känns också rejält.

Och det blir inte bättre, vissa dagar är det mycket värre.

Någon som känner igen sig? Någon som vet vad som är fel, för JAG har ingen aning, trodde först att det kan bli så efter bebisankomst, men å andra sidan känner jag inte igen det alls, speciellt inte eftersom det började INNAN bebisankomsten! Förresten kan det vara muskelproblem? Tror lite att det är nåt sånt, men jag kan ju inget om muskler och allt det där......
 
Sv: Slutat blöda..... för att börja igen?

Grattis :crazy: Du har fått foglossning. min son är 13 mån och jag har det än:eek:
 
Sv: Slutat blöda..... för att börja igen?

Jag hade likadant angående blödning/avslag efter min senaste grav.
Blödde i 7 dagar sen kom inte en droppe på två dagar , men ack den lyckan blev kortvarig:crazy: Sen var det blod/ flytningar etc.

Jag tror precis som de andra skriver att smärtan i bäckenet är foglossning du har. Det kan ta tid att bli av med det.


Gira
 
Sv: Slutat blöda..... för att börja igen?

Foglossnign fick jag tidigt, men detta känns helt annorlunda, foglossningen känner jag inte av nu heller.

Precis till förlossningen så får man extra påslag av hormoner som gör en i stort sett lealös, och endel hanterar det bättre än andra. Av helt andra skäl kunde jag inte sitta på 5 veckor, men förutom det kunde jag knappt ta mig ur sängen eller andra lägesändringar för att kroppen var helt gummiartad, musklerna var lååånga och lederna lösa. Men det går över efter en månad eller två.

Fny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 826
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 754
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 728
Senast: Viva
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp