Sluta med p-piller + sluta amma = kaos i kroppen?

N

naturElle

Jag slutade för över en månad sen att använda p-piller (Cerazette). Trivdes inte med p-piller o tog bara dom i 3 månader. Nästan samtidigt slutade jag att amma.

Nu väntar jag på att mensen ska komma. Det har känts i säkert två veckor nu som om att den är på gång. Smärtor i magen, ömma bröst, osv. Men symtomen påminner även om graviditetssymtom. Jag har tagit ett grav.test för över en vecka sen o det visade negativt. Men jag är ändå lite orolig.
Symtomen stämmer in på både PMS o graviditet, samtidigt så är det ju ganska vanligt att brösten blir ömma o lite hårda när man slutar amma! :confused:

Jag är himla glömsk o glömde ta p-piller några gånger (bl a därför som jag slutade, jag o p-piller funkar inte..). Grav.test kan ju ha fel. Men samtidigt så kan det ha med att kroppen är lite ur form rent hormoniellt just nu.

Jag undrar lite om ni har några erfarenheter av Cerazette. Hur lång tid tog det innan ni fick igång mensen normalt igen?

Hur reagerade er kropp när ni slutade amma?

Om jag nu trots allt SKULLE vara gravid har jag ju ingen aning om vilken vecka jag är i. Jag vet ju ingenting pga p-pillerna. :crazy:
 
Sv: Sluta med p-piller + sluta amma = kaos i kroppen?

Jag slutade med Cerazett i mars någon gång och i början av maj hade jag mens igen.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Är helt slut och färdig och deppad och orkeslös. Har varit massor att göra i mina uppdrag under hösten och det har varit för lite...
Svar
8
· Visningar
670
Senast: Trist
·
Kropp & Själ jag har efter 9 års uppehåll från allt vad preventivmedel heter nu blivit övertalad av barnmorskan att börja käka mellanpiller (som de...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 914
Senast: Soffan74
·
Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 599
Senast: Sedna
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 006
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp