Sluta gnaga på möbler?

replica

Trådstartare
Min lillskit har börjat gnaga på våra köksmöbler något så förbaskat. Han är 4 månader och tappade sin första tand idag så jag förstår att det kliar. Men det är inte speciellt kul när köksmöblerna råkar ut för "tuggmisshandel".
Det är enbart stolarna i köket han gnager på, inget annat. Han är en riktig ögontjänare så det är svårt att säga till honom iom att han slutar direkt på sekunden när man kommer in i rummet..
Vet att det finns något medel som de inte gillar man kan stryka på, funkar det?:crazy:
Någon annan som har något bra tips för att få honom att sluta..
Kan säga iaf att det var tuur att vi köpte gamla möbler från Röda Korset istället för nya iaf:crazy: :angel:
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Min var också vidrig på att tugga i den åldern. Men det var lätt att få bukt med. Jag bytte utan större drama ut det hon tuggade på till något tillåtet, en leksak eller ett ben. Eftersom jag bor så litet så såg jag ju direkt när hon var på g och kunde stoppa i rätt ögonblick.

Antingen kan du göra så vilket kräver tålamod :crazy: eller så provar du något sånt där anti-gnagmedel.
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Det dumma är att han biter aldrig när vi är i rummet.. Utan enbart när han är själv i köket..
Det enda han biter på som han inte får är kökstolarna.:crazy:
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

stopp å väx?
det borde ju inte vara giftigt eftersom man kan använda det till barn..
vi gjorde som elionor och det har fungerat bra.. :)
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

lyft upp köksstolarna på bordet?

och ge han roligare bitleksaker att tugga på
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Men om ni stänger till köket när ni inte är där då? Så att han inte kan springa dit och "tjuvtugga" när ni inte ser? Har ni ingen dörr går det ju att stänga för med galler!
Annars har jag gjort precis som Elionor gjorde med sin, böt ut de olagliga mot lagligt!
Och se till att han alltid har något tillåtet att tugga på, men det kanske ni redan har?!
Annars finns det massa medel att köpa och spraya på, men jag har hört att många av dom inte fungerar.
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Men om ni stänger till köket när ni inte är där då? Så att han inte kan springa dit och "tjuvtugga" när ni inte ser? Har ni ingen dörr går det ju att stänga för med galler!
Annars har jag gjort precis som Elionor gjorde med sin, böt ut de olagliga mot lagligt!
Och se till att han alltid har något tillåtet att tugga på, men det kanske ni redan har?!
Annars finns det massa medel att köpa och spraya på, men jag har hört att många av dom inte fungerar.
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Han har en massa leksaker o ben att tugga på.
Har ingen dörr till köket, ska testa med galler tänkte jag (tack för tipset).
Vi har testat att byta till "lovliga" saker att bita på. Det har funkat på allt annat (t.ex. tidskriftsamlare) men inte kökstolarna. Funkar inte galler ska jag testa med sådant sprej?
Hört att ättika kanske funkar också?
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Tabasco fungerade bra när Selma höll på så :D
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Ja, om hunden river ner gallret så kan nu ju prova med någon spray, eller ställa upp köksstolarna som någon skrivit!
Har ingen aning om ättika fungerar, men allt som luktar starkt borde ju fungera, beroende på vilken hund man har! :)
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

Finns som sagt fyspray att köpa i djuraffärer, men den skiten måste du spruta på varannan dag för effekten försvinner.

Gå till en butik som säljer hästgrejer o köp antibitmedel där för hästar. Är en sörja i en burk.
Sen beväpnar du dig med pensel o stryker ut lite där hunden biter.

Gjorde så med ett hörn på våran soffa där vovven var o bet. han bet en gång, sen spottade o fräste han ett bra tag, sen rörde han aldrig soffan igen.

/Tobbe
 
Sv: Sluta gnaga på möbler?

har "no bite cream".

Funkar skitbra till pållarna men ena hunden slickade direkt ur burken utan några tecken på att det smakade illa. och de smakar illa, jag har provat=)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • Tråden för spår
  • Min arga lilla hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp