Slog loss tänderna!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Sonen ramlade olyckligt igår och slog munnen i golvet, vilket resulterade i en rejäl fläskläpp och två lösa tänder, framtänder i överkäken :eek: ....
Han hade jätteont igår och vi fick inte ens borsta (det var så vi märkte att de var lösa) men idag orkade han i alla fall äta med dem, men de är trots allt lösa.
Han är ju 4 år så det är ju mjölktänderna, men vad händer nu?
KOmmer de sitta löst? Det kommer ju att vara irriterande misstänker jag, så så kan han ju inte ha det....
Sätter de sig fast igen??
Måste man dra ut dem?
Han är ju bara 4, det kommer väl i alla fall som allra minst ta 1 år innan han börjar tappa tänder, troligtvis två, han kan ju inte vänta i två år på att få tänder!!!
Nån som vet?
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Blir de gråa dras de ut annars händer inget.

mimmipigg som har en son som slagit ut både mjölk och permanenttänder.
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Håller med om att du ska ringa tandläkare, dessutom ska du rapportera det till ert försäkringsbolag för eventuella framtida problem.

Min son slog ut en framtand runt 3-årsåldern och fick dra ut den andra runt 4 år då det låg en inflammation under den.

Det kan ta längre tid inna de permanenta tänderna kommer när de slagit ut mjöktänderna för tidigt. Det har något med hur tjockt det hinner bli för de nya tänderna att ta sig igenom.
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Håller med Lupin och pigleton om att du ska kontakta tandläkare så fort som möjligt. Det är jätteviktigt att det finns dokumenterat inför framtiden.
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

*kl*
Ok, ringer tandläkaren imorgon!
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Kom inte fram på tel i fredags, sen har jag inte kännt på dem nått...
Får ta en extra koll ikväll för att ev ringa imorgon då!
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Min minsting slog in en tand.
Den vek sig och försvann in i tandköttet.
Men den kom ut igen.

Man skall åka till tandläkare direkt.
Har ni ingen tandläkarakut?
För min lilla så var det viktigt att desinficera så att där inte skulle bli någon infektion.

Jag själv slog en tand lös när jag var 6.
Den blev alldeles grå men satt ändå kvar tills att den skulle ha lossnat helt naturligt.
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

SÅ illa är inte sonen, tanden vickar lite om man just vickar på den, men det är inget extremt, hade han inte haft ont första kvällen hade vi aldrig ens märkt något!!

Det finns säkert nån tandläkarakut, men har inte tyckt att det varit akut...:)
 
Sv: Slog loss tänderna!!!

Oftast sätter dom sig fast igen, men ring ändå tandläkare och försäkringsbolag för dokumentation inför framtiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 429
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 593
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 356
  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 818
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp