slempropp?

saffran

Trådstartare
Hej!
jag väntar mitt första barn nu den 15 augusti.:love:

har ett par dagar (ca 4) haft väldigt slemmiga flyttningar och sammandragningar oftare. flyttningarna är ljusa/genomskinliga och sega som typ snor (ursäkta beskrivningen).

är det detta som kalls slemproppen?

tack på förhand!

Sv: slempropp?

Ja du kommer nog att få barn tidigare än 15. Skriv o berätta hur det går =) Jag vet inte om det är slemproppen men det låter ju som att de kanske kan va det. Jag hade som du beskrive 4 dagar innan jag fick mitt första barn.
Så lycka till!
Kram

Hej! jag hoppas att det stämmer då!:)

väntan är ju olidlig och jag har inte äns gått över tiden ännu!

Hej! jag hoppas att det stämmer då!:)

väntan är ju olidlig och jag har inte äns gått över tiden ännu!

Hoppas inte för mycket=) På vissa släpper slemproppen månader innan bf. Men den kan återbildas.

Min slempropp gick på natten när värkarna började. Kvällen efter, 19.50 kom min lille son:love: Jag gick över 1 vecka.

jo det vet jag, men månader känns inte så aktuellt, med tanke på att bf är den 15 augusti, men visst 2 veckor över tiden kan man ju gå!:grin:

men hoppet är det sista som överger människan, så jag hoppas på bara ett par dagar till!

På min kompis släppte proppen 4-5 dagar innan dottern föddes. Då hamnar vi ju typ på den 15e för dig :)

För mig släppte inte proppen först någon gång mellan jag klev ur bilen och blev undersökt. Klev ur vid 07:10 och blev undersökt 07:35 då var jag öppen 8 cm ;)

Men jag tycker du ska passa på att gå igenom väskan en extra gång. Kolla igenom barnrummet, passa på att dammsuga och göra "välkommen hem" fint och kolla att de finns bullar i frysen till gästerna.
Och glöm inte bilbarnstolen! (haha de gjorde vi ;) )

Och glöm inte bilbarnstolen! (haha de gjorde vi ;) )

Och vi lastade in bebis i bilen och körde och glömde alla ovärdeliga saker på parkeringen!!
Som bland annat kameran med alla kort som man aldrig kan ta en gång till...

Som tur var finns det fortfarande ärliga människor som hade hittat väskan och lämnat in den i reseptionen:love: :bow::bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Familj med 3 barn, 6-12 år, haft cocker och springer innan (tant cocker åkte till himlen vid 13 års ålder för ett drygt år sedan)...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 296
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar