S

silvershine

har hand om en kompis häst nu medan hon är borta och jag vet att hästen har gjort såhär förut. Hon nickar med huvudet och spottar ut slem, det är jätteäckligt. Dom har haft ut veterinären men han bara skakar på huvudet för dom vet inte vad det kan vara. Nån som har en fundering ? jag har suttit och kollat igenom lite böcker men jag inte riktigt komma på det.

Sv: "slemmar"

tänderna är kollade så det är inte dom. Nån annan som har nått?
Ägaren provade att inte ge henne nått med biotin i och hon blev bättre men nu när hon inte får biotin så fortsätter det . Kanske en allergi? va tror ni?

att det är läge att ta hästen till klinik för utredning, ev. gått ner med kamera för att se hur det verkar ? det är vad jag hade gjort. biotin ges som kosttillskott för hovarna.

att sitta och gissa på en diagnos tycker jag är lite vanskligt. diagnos ska ju ställas av veterinär som har kunnandet.

precis, jag hoppas på en utredning får se vad ägaren till hästen säger.

Liknande trådar

Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 860
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 554
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
806
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka