Slem i halsen efter narkos

tott

Trådstartare
Är det vanligt? Är det farligt? Gäller en större tarmoperation som gjordes igår.

Jag blev jätteslemmig i halsen sist jag sövdes, för 3 år sen. Minns inte gången innan då jag var väldigt liten. Men du har ju sån där slang i halsen, kan tänka mig att det retas och på så sätt kanske triggar igång slemmet? Killgissar bara, rätta mig gärna om jag har fel :D
Hoppas du mår bra efter operationen!

Jag blev jätteslemmig i halsen sist jag sövdes, för 3 år sen. Minns inte gången innan då jag var väldigt liten. Men du har ju sån där slang i halsen, kan tänka mig att det retas och på så sätt kanske triggar igång slemmet? Killgissar bara, rätta mig gärna om jag har fel :D
Hoppas du mår bra efter operationen!
Inte jag som opererades, men tack 🙂

Troligen irritation efter intubering. Inget farligt alls och det bör släppa inom någon vecka, max två. Försöka att ta det lugnt med hostandet så att du inte retar ännu mer.

Någon mer som har erfarenhet?
Jag var jätteslemmig och täppt i luftvägarna efter min (akuta) stomioperation för några år sedan. Fick en liten manick som såg ut som en visselpipa, som jag skulle blåsa i ett antal gånger/dag för att få igång systemet igen. (tror att lunginflammationen var rätt nära) Av någon anledning så andades jag väldigt ytligt efter operationen och syresatte mig dåligt av det skälet.

Jag var jätteslemmig och täppt i luftvägarna efter min (akuta) stomioperation för några år sedan. Fick en liten manick som såg ut som en visselpipa, som jag skulle blåsa i ett antal gånger/dag för att få igång systemet igen. (tror att lunginflammationen var rätt nära) Av någon anledning så andades jag väldigt ytligt efter operationen och syresatte mig dåligt av det skälet.
Det verkar nog vara vanligt med sådana bekymmer, och lite andra små saker innan systemen (och i detta fall tarmarna) kommer igång igen. I morse spydde personen akut efter att ha vakat hela natten med stenhård uppsvullen mage. Efter det tömdes magen på ytterligare en massa vätska och har nu en slang (som ska tas bort imorgon) till magsäcken. Jättevanligt det också, enligt sköterskorna på sjukhuset.

Det verkar nog vara vanligt med sådana bekymmer, och lite andra små saker innan systemen (och i detta fall tarmarna) kommer igång igen. I morse spydde personen akut efter att ha vakat hela natten med stenhård uppsvullen mage. Efter det tömdes magen på ytterligare en massa vätska och har nu en slang (som ska tas bort imorgon) till magsäcken. Jättevanligt det också, enligt sköterskorna på sjukhuset.
Känns igen. Jag hade sån sond, som tömde magsäcken, i flera dagar efter min operation. Den togs bort för tidigt och fick sättas dit igen någon dag senare när det visade sig att magen fortfarande inte funkade som den skulle...
(att jag sedan kaskadkräktes när sonden sattes på plats - båda gångerna - var mindre trevligt, med tanke på att jag hade ett stort operationssår på magen som gjorde skitont vid minsta rörelse.... :arghh::wtf: )

Ja, kände det som att jag var slemmig och behövde hosta i nån vecka. Det tog dock emot att göra pga smärta i såret vid såna rörelser, så försökte harkla bort det. Var en befrielse när smärtan i såret avtog så mycket att jag kunde harkla och hosta ordentligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 445
Senast: Raderad medlem 149524
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 571
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30