Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte jag som opererades, men tackJag blev jätteslemmig i halsen sist jag sövdes, för 3 år sen. Minns inte gången innan då jag var väldigt liten. Men du har ju sån där slang i halsen, kan tänka mig att det retas och på så sätt kanske triggar igång slemmet? Killgissar bara, rätta mig gärna om jag har fel
Hoppas du mår bra efter operationen!
Tack. Skönt att höra! Som sagt inte jag som opererades.Troligen irritation efter intubering. Inget farligt alls och det bör släppa inom någon vecka, max två. Försöka att ta det lugnt med hostandet så att du inte retar ännu mer.
Jag var jätteslemmig och täppt i luftvägarna efter min (akuta) stomioperation för några år sedan. Fick en liten manick som såg ut som en visselpipa, som jag skulle blåsa i ett antal gånger/dag för att få igång systemet igen. (tror att lunginflammationen var rätt nära) Av någon anledning så andades jag väldigt ytligt efter operationen och syresatte mig dåligt av det skälet.Någon mer som har erfarenhet?
Det verkar nog vara vanligt med sådana bekymmer, och lite andra små saker innan systemen (och i detta fall tarmarna) kommer igång igen. I morse spydde personen akut efter att ha vakat hela natten med stenhård uppsvullen mage. Efter det tömdes magen på ytterligare en massa vätska och har nu en slang (som ska tas bort imorgon) till magsäcken. Jättevanligt det också, enligt sköterskorna på sjukhuset.Jag var jätteslemmig och täppt i luftvägarna efter min (akuta) stomioperation för några år sedan. Fick en liten manick som såg ut som en visselpipa, som jag skulle blåsa i ett antal gånger/dag för att få igång systemet igen. (tror att lunginflammationen var rätt nära) Av någon anledning så andades jag väldigt ytligt efter operationen och syresatte mig dåligt av det skälet.
Känns igen. Jag hade sån sond, som tömde magsäcken, i flera dagar efter min operation. Den togs bort för tidigt och fick sättas dit igen någon dag senare när det visade sig att magen fortfarande inte funkade som den skulle...Det verkar nog vara vanligt med sådana bekymmer, och lite andra små saker innan systemen (och i detta fall tarmarna) kommer igång igen. I morse spydde personen akut efter att ha vakat hela natten med stenhård uppsvullen mage. Efter det tömdes magen på ytterligare en massa vätska och har nu en slang (som ska tas bort imorgon) till magsäcken. Jättevanligt det också, enligt sköterskorna på sjukhuset.