Slarvat bort regbevis...

Tussemaja

Trådstartare
Ja, som sagt... Städade för ett halvår sen i mina hästpapper. Hade då flera kopior på regbeviset, som nu alltså är borta i orginal. Troligen har jag helt enkelt lagt det i fel hög - "kasta-högen"... Hur oförlåtligt som helst, men shit happens och nu undrar jag: Hur gör jag för att få en dublett?

Sv: Slarvat bort regbevis...

Man måste skicka in en förklaring till hur man blev av med reg beviset samt identifiering av hästen. Hela förfarandet finns på sid 59 i AQHA's regelbok.

Ååå va krångligt.... Hur ska jag kunna förklara att jag klantat mig så... ;):o Finns särskild blankett för detta, antar jag...?

Någon blankett tror jag inte finns... men har inte kollat, isf finns det på AQHA's hemsida.

Jag hade mailat dom om jag var du, via formuläret man kan fylla i på hemsidan, scrolla ner på förstasidan så hittar du det längst ner i högra hörnet "Contact AQHA" - där kommer du till formuläret där du väljer ämne i rullistan (subject), då väljer du "Certificate duplication and correction"

Det är ju bara att skriva som det är, du tror att du har slängt det av misstag för att du lade det i fel hög när du sorterade papper. Och så ber du dom förklara hur du ska gå tillväga.

Det är inte svårt att få dubletter av ditt AQHA reggbevis. Maila dom och säg att du förlorat ditt regg så skickar dom en lapp där du skriver i hur regget kommit bort. Du skickar tillbaka den och 4 bilder på din häst. Jag har gjort det ett par gånger med hästar jag köpt. Det kostar 40 dollar om jag inte minns fel.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 856
Senast: Calmiche
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 096
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 061
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 150
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Bilköp och hundbur