slår med huvudet

M

Mickan73

Min häst slår med huvudet, varför? Detta är en lånehäst och hästen har tydligen alltid gjort så här. Den gör det överallt, i boxen varesig den äter eller ej, vid ridning, promenad, i hagen, ja överallt. Hästen är inte tjurig eller så men slänger med huvudet rätt ofta ett par gånger. Jag tycket detta är mer än vad jag hade väntat mig, när jag var och kollade på hästen så slängde han med huvudet när jag borstade, ägaren sa att han gör så ibland, då tänkte jag att han säkert är kicklig, men hästen slår titt som tätt med huvudet på detta vis. Visst låter det som om något är galet?! :crazy:

Sv: slår med huvudet

Tänder kollade?
Denna häst är absolut irriterad, skulle inte vara fel att ta ut en veterinär som kolla den...hoppas du kan hjälpa den!

tänderna? Jag hade mer trott på rygg/nackont eller nå´t sånt. Hon slår med huvudet i "frihet" oxå. Men visst är det nå´t galet?

ofta sitter problemen där man minst anar det. OM du verkligen vill få bukt med problemet ta ut en equiterapeut som känner genom hästens muskulatur, och hittas inget där kolla med veterinären om det är tänder eller annat vid huvudet,

som sante sa.. vårt att veta vart problemet sitter exakt när han inte sett hästen. hur rids hästen nu tex?

Tänderna säger nog jag oxå, av egen arfarenhet!
hade en ponny förrut som slängde med huvudet, då va de en vargtand som spökade!

Det behöver inte vara nåt fel heller...jag har egna hästar som gör på det viset...mamman gjorde det och alla hennes avkommor gör det...dom brukar göra det om dom är frustrerade eller otåliga...men det kan ju naturligtvis vara nåt galet också....men det är inte säkert.

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 550
Senast: Liten
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
677
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 571
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Väska/väst/annat?
  • Valp 2025