H
Helan
Står inför valet att låta unghästen 3,5 år och valack gå själv i hagen till våren eller släppa honom med stona. Ett av stona är dräktig i 5:e månaden. Hon har tidigare gått med valacken som är snäll och undergiven (tuggar fortfarande åt andra hästar han inte känner och även sin mor om de inte setts på ett tag) men han visar intresse för brunstiga ston.
Min klinikveterinär som inseminerade henne sa att de ej skulle gå tillsammans och därfär har de varit särade sen dess. Valacken har haft sällskap fram tills nu men kommer bli ensam i sin hage. Det dräktiga stoet kan inte gå ensam då hon blir orolig. Jag har bara 3 hästar, vad skulle ni göra? Är det nån fara att de får gå tillsammans nu?
Min klinikveterinär som inseminerade henne sa att de ej skulle gå tillsammans och därfär har de varit särade sen dess. Valacken har haft sällskap fram tills nu men kommer bli ensam i sin hage. Det dräktiga stoet kan inte gå ensam då hon blir orolig. Jag har bara 3 hästar, vad skulle ni göra? Är det nån fara att de får gå tillsammans nu?