släppa ihop fölston....

B

Bodbäckspålle

hur skulle ni göra? Här kommer bakgrunden:

Vi har två fölston som under dräktigheten verkligen har avskytt varandra som pesten, de har inte ens kunnat stå i nårheten av varandra utan att vara riktigt störda av varandra. Därför vågade vi helt enkelt inte släppa ihop dem pga. skaderisken.

Nu har båda dessa ston fölat och verkar liksom ha släppt aggen mot varandra...nu kan de tillochmed gå i hagarna bredvid varandra utan att se sura ut :p eftersom vi har en stor beteshage som skulle räcka för dessa ston + föl så skulle vi vela släppa ihop dem, dessutom så skulle det vara bra för fölen att ha lite leksällskap.

Alltså till frågan...skulle ni prova släppa ihop hästarna? det skall tilläggas att ena stoet är VÄLDIGT speciell...

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 580
Senast: Stereo
·
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 587
Senast: Pudlan
·
Hästhantering Efter att jag släppte ihop min häst med en annan för ett par år sedan och det blev KAOS så har jag blivit lite rädd för det. Han är...
Svar
19
· Visningar
7 187
Senast: bergstopp
·
Hästhantering Skrev tidigare en tråd angående min valack som försökte betäcka annan valack vid ihopsläpp. Han har lugnat sig markant sedan dess, men...
2
Svar
30
· Visningar
2 795
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar