SlÄpet Gungar!

my2004

Trådstartare
Jag har en häst som sparkar o stampar i transporten! fast bara när vi har parkerat.
Hur tränar man hästen att stå där inne i lugn o ro? jag tänkte typ mellan klasserna tex

Sv: SlÄpet Gungar!

Jadu, min är precis likadan och jag har väl i princip gett upp tanken på att han nåonsin ska kunna stå i släpet på en tävlingsplats.

Annars är det väl bara träning som gäller. Jag brukar alltid försöka låta honom stå där inne en liten stund så han inte får komma ut så fort han börjar sparka. Tex vid träningar så får han stå i transporten och föra lite oväsen medan jag bygger bana och liknande.

Du kan ju alltd prova att öppna den översta luckan där bak, ha fronturlastningen öppen (om du har en sådan) så han ser lite.

Sv: SlÄpet Gungar!

Jag har en häst som sparkar o stampar i transporten! fast bara när vi har parkerat.
Hur tränar man hästen att stå där inne i lugn o ro? jag tänkte typ mellan klasserna tex

Våran häst levde rövaren i släpet förut men nu står han som ett ljus. Det vi gjorde va percis som föregånde skrev, lät honom stå kvar en stund när man kom fram. Även när vi kom hem fick han stå ett tag i släpet.
Till en viss del va hans problem kopplade till lastbroblem, för när lastningen började fungera bra så stod han bättre i släpet.

Lycka till

MVH Russin8

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 834
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross