Slängs ut från Sverige: ’Förföljd och förtvivlad’

Avstängningen har skjutits upp efter piskskandalen på V75.
Men stortränaren Alessandro Gocciadoro får inte ha sitt stall i Sverige kvar – hästarna måste lämna landet senast söndag, enligt förbundet Svensk Travsport.
– Man hade hoppats att ST stått upp för hästarna i det här fallet, men det är uppenbart att dom inte bryr sig om djuren, säger Jesper Arvenberg, juridiskt ombud för Gocciadoro.
 
Avstängningen har skjutits upp efter piskskandalen på V75.
Men stortränaren Alessandro Gocciadoro får inte ha sitt stall i Sverige kvar – hästarna måste lämna landet senast söndag, enligt förbundet Svensk Travsport.
– Man hade hoppats att ST
Avstängningen har skjutits upp efter piskskandalen på V75.
Men stortränaren Alessandro Gocciadoro får inte ha sitt stall i Sverige kvar – hästarna måste lämna landet senast söndag, enligt förbundet Svensk Travsport.
– Man hade hoppats att ST stått upp för hästarna i det här fallet, men det är uppenbart att dom inte bryr sig om djuren, säger Jesper Arvenberg, juridiskt ombud för Gocciadoro.
Stått upp för hästarna? Det är ju precis det som dom har gjort. Vem minns inte hans brutala drivningar på Arazi boko? Tränare som Gocciadoro hör inte hemma inom travsporten. Eftersom han har anställt en lärling som inte innehar en svensk licens så står han själv som ytterst ansvarig för dennes handlingar. Vad mig anbelangar så behöver han inte komma tillbaka alls...
 
Men vadfaaaan?! Artikeln är låst dock.

"Gocciadoro överklagade till Svensk travsports överdomstol och i väntan på domen hävdes tränarens körförbud och anmälningsförbud tills vidare.

Nu frikänns han av överdomstolen.

”Gocciadoros uppgifter om vilka överväganden han gjorde rörande NN innan denne anställdes får tas för goda. Härvid finns inget som pekar på att NN, som hästskötare, inte var lämplig att värma hästen inför tävlingen 2020-05-02. Till detta kommer att NN underkastat sig ansvar för den allvarliga förseelse han begick vid tillfället. Gocciadoro ska inte dömas för brott mot 31 § tävlingsreglementet”, står det bland annat att läsa i domen.

Domen mot den återkallade filialen står dock kvar då den inte gick att överklaga."
 
Han kan åka hem till pastaland och stanna där 🙃 Äcklas av människor som inte sätter hästen i första rummet. Jag vet inte vad jag hade gjort om de var min häst.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under tisdagen frikändes Alessandro Gocciadoro från sex månaders körförbud och en månads anmälningsförbud efter piskskandalen på V75 den...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Snowball
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter piskskandalen inför ett V75-lopp i Örebro i lördags. Nu agerar förbundet Svensk Travsport mot stall Gocciadoro. Gocciadoro får sex...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp