Slänga gamla täcken?

parfymflaska

Trådstartare
Jag har äntligen rensat ut i täckesrummet och har nu en IKEA-kasse med gamla trasiga täcken som ska slängas, och en påse med uttjänta grimmor. Egentligen tänkte jag kasta dem som brännbart på tippen, men så slog tanken mig om det skulle gå att lämna dem någonstans för återvinning? Gamla kläder och sånt kan man ju lämna på textilåtervinning, går det med gamla hästtäcken också? Var isf?

Nu vet jag ju inte i vilket skick täckena är i men...
kanske kan man annonsera, här på buke t ex, "slitna gamla täcken bortskänkes", kanske går att restaurerar eller återanvända vissa delar till att laga andra slitna täcken.

Jo det är klart, man kan ju testa "bortskänkes mot avhämtning". :) De är inte obrukbara, men slitna och lite trasiga här och var och det känns inte värt för mig att laga.

jag sparar för att plocka delar och klippa lappar. sydde även ett hundtäcke av ett. sen finns det väl många som har sina hästar ihop med täckesätare som gärna tar som slit och släng

Liknande trådar

Utrustning Hur gör man sig av med gamla trasiga täcken på bästa sätt? Jag har plockat av alla metallbeslag, så de är ju brännbara på så sätt...
Svar
2
· Visningar
8 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka