magruder
Trådstartare
Det finns väldigt få personer i min släkt. Min mamma, (född 1917, död 2012) hade en halvbror som begick självmord i början eller mitten av 1950-talet (ska enligt uppgift ha dränkt sig i Karlbergkanalen). Jag minns denne halvbror, vad han hette i förnamn och att jag tyckte om honom. Jag vet inte om han var mammas halvbror på "mormors sida" eller på "morfars sida" eller om han var äldre eller yngre än mamma. Jag minn vad hans hustru hette i förnamn och vad deras son (min enda kusin) hette.
Jag vet när och var min mormor var född och när hon dog, däremot inte min morfar (död 1940). Honom har jag inte ens sett fotografi på.
Det här är ju mycket gamla saker och kanske går det inte att spåra halvbrodern. Jag har varit på stadsarkivet och försökt leta, likaså har jag försökt på Ancestry, utan framgång.
Finns det möjligen någon på Buke som kan tipsa mig om hur jag ska gå tillväga.
Jag vet när och var min mormor var född och när hon dog, däremot inte min morfar (död 1940). Honom har jag inte ens sett fotografi på.
Det här är ju mycket gamla saker och kanske går det inte att spåra halvbrodern. Jag har varit på stadsarkivet och försökt leta, likaså har jag försökt på Ancestry, utan framgång.
Finns det möjligen någon på Buke som kan tipsa mig om hur jag ska gå tillväga.