P

ponnyryttaren

Vad är det egentligen? Om en häst går till slakt, vad händer med den då? :confused:

Sv: slakt ?

ponnyryttaren skrev:
Vad är det egentligen? Om en häst går till slakt, vad händer med den då? :confused:
Slakt = döda djuret för att äta upp köttet. Konstigare än så är det inte. Sen kan man som ägare välja att hästen istället ska brännas efter att den dödats eller så måste den brännas pga att den ätit mediciner som gör att köttet inte är ätbart.

Björk skrev:
Slakt = döda djuret för att äta upp köttet. Konstigare än så är det inte. Sen kan man som ägare välja att hästen istället ska brännas efter att den dödats eller så måste den brännas pga att den ätit mediciner som gör att köttet inte är ätbart.

men vad är det då för kött det blir???

Det säljs som vanligt kött i butiker och saluhallar. En del görs det korv och annat pålägg av.

Känner mig lite glad att både min nuvarande springare och den förra är behandlade med butta och får inte bli mat... Men ponnyn får än så länge bli precis vad livsmedelsföretagen vill ha... Huva! Kremering låter bättre, då vet man ju i alla fall vad som hände med kroppen... Så tänker jag i alla fall, alla kanske inte håller med mig.

Någon som vet om man måste åka till slakteriet med hästen eller om de kan komma och ta den hemma på gården?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Länsstyrelsen upptäckte flera brister i djurhållningen hos en hästägare i Värmland. Hästarna hade inte blivit verkade, en hade ett...
2
Svar
27
· Visningar
2 763
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dold handel med friska hästar som skickas till slakt i Mexiko och Kanada skapar starka reaktioner i USA. "Ingen av de här hästarna har...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka