- Svar: 27
- Visningar: 2 693
Länsstyrelsen upptäckte flera brister i djurhållningen hos en hästägare i Värmland. Hästarna hade inte blivit verkade, en hade ett skadat öga och en annan en böldliknande knöl. Kvinnan menar dock att hästarna ska slaktas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sist jag hörde tog Skånes djurpark (Ystad?) emot. Var några månader sedan jag hörde om det senast så de borde ta emot nu med.Vilka djurparker då? Med tanke på hur stort Sverige är så om Nordens Ark är den ena så lämnar det väldigt mycket att önska om resten ska täckas av en.
Slaktade och besiktigade djur från slakteri, det hjälper ju inte en hästägare att få sin häst slaktad.@Mia_R @sweep Djurparker registrerade hos Jordbruksverket för att ta emot slaktade djur, av olika kategorier:
Visa bifogad fil 152495
https://jordbruksverket.se/djur/fod...a-biprodukter-och-darav-framstallda-produkter
Jag tror det är färre djurparker som slaktar djuren på plats, man får nog ringa och kolla med respektive djurpark. Om inte Jordbruksverket har en lista på djurparker som utför slakt.Slaktade och besiktigade djur från slakteri, det hjälper ju inte en hästägare att få sin häst slaktad.
Det är samma som jag tror, få om ens några gör det. Samma sak när det gäller nationella listan över slakterier som tar emot hästar, jag fick nobben av vartenda jag ringde inom rimligt avstånd från Sthlm. Fick bli avlivning hemma istället.Jag tror det är färre djurparker som slaktar djuren på plats, man får nog ringa och kolla med respektive djurpark. Om inte Jordbruksverket har en lista på djurparker som utför slakt.
Får jag fråga vad dom gav för anledning?Det är samma som jag tror, få om ens några gör det. Samma sak när det gäller nationella listan över slakterier som tar emot hästar, jag fick nobben av vartenda jag ringde inom rimligt avstånd från Sthlm. Fick bli avlivning hemma istället.
De tar inte emot hästar så den nationella listan är inte uppdaterad.Får jag fråga vad dom gav för anledning?