Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har kommit förslag på att slå ihop de båda Katt-prefixen så att det endast blir ett Katt-prefix.
Vad tycker du?
What the everlastning FUCK! @Gunnar Jag brukar försöka vara tålmodig med alla ändringar, fast jag inte fattar varför det behövs ändra, särskilt inte när jag just vant mig. Och att det aldrig förklaras VARFÖR ändring ska ske, särskilt till det sämre! Massor av trådar och användare slutade posta när det envisades med att slå ihop alla tävlingsgrenar förutom Dressyr.
Men nu har det gåtts extrema många steg för långt bara för att?!?! Vad exakt är tankarna bakom att subforumen ryker!?!?! Känslan av att ha 'sitt' eget trygga subforum försvinner totalt. Att Ungdom och Vuxen eller vad det nu hette slogs ihop, ok, även om jag tror att det var en bra idé i grunden att hålla dem åtskilda.
Kan du förklara varför forumen ryker? Är det för dyrt att ha dem som subforum? Är det för att det ska se ut som fler postar? För att moderatorerna ska få mindre att göra? Jag skiter högaktningsfullt i om Katthälsa och Katt är två olika prefix (de har fö aldrig varit två olika trådar på Katt för det har inte behövts, de två stora trådarna är Allmän Katt och Kattbilder). Vill man ställa en specifik fråga då gör man det, har man bara allmänna funderingar då postar man i Allmänna Kattråden, vill man bara visa bilder då postar man i Kattbilder. Jag vill ha Kattforum tillbaka och säg inte att det är dött, för det är det definitivt inte!!! Nu kommer intressanta trådar att försvinna i allt snabbare takt så fler missar dom totalt och därför inte skriver i dom. Jag antar att det finns någon slags logik, men jag är för dum för att fatta varför. Dessutom har du helt tappat poängen med eget forum. När jag går in för att kolla i Kattforum då får jag upp alla trådar och prefix är INTE samma sak.
Jag antar att det finns någon slags tanke bakom att inte lika många läser och postar, men det undkommer mig totalt. Visst kan du skryta om att det inte är mindre som postar och ffa har loggat in som användare, och jag tänker inte hota med att logga ut, eftersom det inte spelar det någon som helst roll med en individuell användare. Men tro mig, ju fler som tappar intresse eftersom deras specifika intressen försvinner i sammanslagningarna desto mindre intressant diskussion och folk som skriver kommer det att bli. Och varför är Avel fortfarande ett separat forum? Om det är något som är halvdött så är det just det forumet. Varje gång man kollar in så är det samma trådar som inte har rört sig mycket.
Ok, att Dagbok togs bort eftersom det uppenbarligen blev för kontroversiellt. Men kan du vara snäll och sluta förändra, bara för ändringars skull, och nej det här är inte mindre ändringar och buggar, det här är något som förstör det som många kom till Buke för. Det är bara att kolla hur många som kommer starta nya trådar som sedan försvinner extremt snabbt, så ja du och moderatorerna kommer att få det lugnt och skönt. Hur många postar om hoppning, körning, fälttävlan nu jämfört med innan alla grenarna las ihop? Jag förmodar att det blir mer reklamintäkter när mindre är aktiva, men det är en intressant strategi, särskilt när intäkterna kommer gå ner eftersom företag inte längre lägger så mycket av sin budget på reklam eller har gått i konkurs.
Prefix är en EXTREMT korkad idé. Bara av den anledning att när man googlar på specifika intressen som sedan för en till Buke har det alltid varit subforumen och de trådar som finns där. Så färre kommer spontant hitta hit när färre startar egna trådar. Hurra?
Jag vet att alla är trötta på covidkarantän och roar sig med andra saker, men för Bukes och din skull, hitta på något annat att göra.
Fortsätt gärna komma med synpunkter och förslag. Helst konstruktiva sådana, som det ovanför här.
Jag försöker få till detta så bra som möjligt för så många som möjligt.
Som jag skrivit på annan plats hund har varit ca 6 gånger så aktivt som katt de senaste månaderna.
Jag är lite rädd för att färre hittar katt om det ligger under en Djur-rubrik även om det är ett eget forum där.
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.Som någon sa, lägg alla Katt, Hund, Övriga Djur under ett Djur forum med drop-down. Samma sak med Allmänna, Hem och Hobby, Barn, Föräldrar osv. Dagbok, du kan tom skapa ett nytt sub-forum som heter Politik och de moderatorer som missköter sig kan hotas med att bli moderator där.
Lägg alla individuella, Avel, Hoppning, Dressyr subforum osv under Häst forum. Lägg Vård, Träning osv som drop-down under Hästfolk.
En sista påpekan, varför spelar det någon roll om mindre folk hittar till Katt om de går samma väg som tävlingsgrenar och färre postar? Och att Övriga Djurtrådarna försvinner snabbt, istället för att som nu när småfågelstråden och Hönstråden blev lätt att hitta och kunde uppdateras när någon ville ställa en fråga?
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.
Sedan förstår jag inte riktigt. Jag vill att folk lätt skall hitta till det som intresserar dem och att aktiviteten skall vara fortsatt hög.
Ni som är aktiva användare här är självklart viktigast, men jag vill även att nya användare och gäster lätt skall hitta rätt.
Det är detta förändringarna handlar om det skall bli bättre för alla, när man vant sig.
Det du skriver om andra forum passar nog bättre under om Bukefalos, men jag tar det till mig. Jag har skrivit lite om det där i tråden.
Sedan förstår jag inte riktigt. Jag vill att folk lätt skall hitta till det som intresserar dem och att aktiviteten skall vara fortsatt hög.
Ni som är aktiva användare här är självklart viktigast, men jag vill även att nya användare och gäster lätt skall hitta rätt.
Det är detta förändringarna handlar om det skall bli bättre för alla, när man vant sig.