SpanskaLoppan
Trådstartare
Vi har två dvärgvädurar som bor i ett litet hägn(2x2 m) i trädgården. De har tillgång till isolerad bolåda full med fräsch halm(1x1,5 m). Hägnets mark består av kompostgaller direkt på gräset som sedan täckts med vanlig sandlådesand. Jag noterade vid dagens koll att topparna på öronen är fuktiga och det ser ut som att pälsen släppt lite, på honans tassar såg en trampdyna likadan ut. Jag förstår ju att det beror på att de är konstant fuktiga, kaninerna vill ju helst vara ute. Vad kan jag göra för att undvika detta? Tassalva? Annan fet salva? Något annat än sand i botten? Tunnt lager halm och så byta veckovis?
Jag vill helst inte ha dem som innekaniner, dels är jag övertygad om att kaniner mår bäst ute och i ärlighetens namn vill jag ogärna ha hö inomhus... Meeen måste vi så är de såklart välkomna in!
Jag vill helst inte ha dem som innekaniner, dels är jag övertygad om att kaniner mår bäst ute och i ärlighetens namn vill jag ogärna ha hö inomhus... Meeen måste vi så är de såklart välkomna in!