Skydd i cob-storlek

LadyCovergirl

Trådstartare
En av mina pållar ska börja gå fälttävlan i år. Vilka skydd skyddar bra och är i bra kvalité?
Jag tittade på Eskadrons Flexisoft Cross Country men de finns bara i storlek full. Oftast är full lite för stort för henne. (D-ponny)
Hon är inte klumpig med benen och gillar inte alltför biffiga skydd.

Kör ni med skydd plus boots runtom?
En annan är ju bara hoppryttare ;)

Sv: Skydd i cob-storlek

Var kan man köpa dem till ett bra pris? PM:a om det inte får printas i tråden :) Det är inte de som heter Style som du har utan de andra gissar jag.
Min ponnyskrutta ska kläs in väl :D

Vad behövs mer, klocka antar jag?! Det mesta bör finnas hemma men inte de rena fälttävlansprylarna.

jag vet inte så noga var man kan köpa dem, jag köpte mina i en affär i sthlm. tror att de kostade 700 fram och 750 bak. inte jättebilligt, men de har hållit i 3 säsonger än så länge och är jättefina fortfarande.

nä precis, Style är en annan sort, men de ska nog åxå vara bra vad jag vet.

klocka kan man ju ha, men i de allra lättaste klasserna tycker jag att det är onödigt - det är mkt bättre att först få in känslan för hur fort man ska rida :)

Får hålla tummarna för att de finns på Eurohorse då. Något i den stilen borde iaf finnas :)
Priset är ju inte så jättehögt ändå.

Nu siktar hon väl högre än de lättaste klasserna ;) Nävars, men jag förstår vad du menar. Får se hur vi gör. Hittar jag en klocka i Gbg som verkar vettig så slår vi nog till. Ponnyn ifråga har lätt kapacitet för Msv fälttävlan så :p

ja men när man har kommit en bit kan det vara bra att ha klocka - de där tidsfelen kan ju kosta en placering om man har otur. men då har man ju redan känslan för hur fort man ska rida :idea:
så hittar du en klocka så köp den, men det är inte den första saken man behöver :)

Nej, men vi har inget emot att köpa saker innan. Om inte annat får pappa ha den när han löptränar :p

Liknande trådar

Utrustning Liten allmän reflektion bara. Har storlekarna på hästgrejer generellt krympt på senare år, eller något? :eek: Satt och jämförde Herr...
Svar
6
· Visningar
1 052
Avel Jag har en welsh cob på ca 155 cm som jag funderar på att betäcka, och var egentligen främst inne på en renrasig welsh cobhingst...
Svar
12
· Visningar
2 554
Senast: Stereo
·
Utrustning Min häst får skav på baksidan av benet på frambenen, precis på/ovanför kotleden. Inte av kanten på skyddet utan lite ovanför. Lindar man...
Svar
0
· Visningar
1 279
Utrustning Jag använder alltid benskydd runt om vid ridning och rider till allra största delen ute i skogen. Vid dressyr har jag lindor runt om...
Svar
12
· Visningar
1 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka