L
LsT
Jag fick min ponny i slutet av September. Han är verkligen världens goaste och snällaste man kan tänka sig, men nu är det så att han är väldigt "skvätträdd" när man är ute och rider. Han hade aldrig sett kossor innan han kom till mig, så när jag och en kompis var ute och red så stod det några kossor intill grusvägen och han bara körde upp huvudet, gjorde en sk. "piruett" från stillastående och hoppade över ett ganska rejält dike ut på en äng och stack iväg, det är så han för det mesta gör när han blir rädd för något, t ex. när det kom en skällandes hund så gjorde han en liknande piruett och satte av åt andra hållet. Han har även backat ner i diken osv, när han sett något "ovanligt" men då har jag gått på ganska ordentligt med spöet så det har han slutat med , tack och lov.
Hursomhelst så skulle jag bli enormt tacksam om någon skulle vilja ge mig lite tips på hur jag ska få honom att sluta med det där? Jag vet att han testar mig osv, men nu har det gått över styr. Kan inte ens galoppera ute utan att han sticker/bockar/småstegrar. Han är rädd för;
Lysande tomtar mm. (men det har han börjar vänja sig vid.)
KOSSOR
FYRHJULINGAR
SKOTRAR ..och det är mycket fyrhjulingar/kossor/skotrar hos oss.
Sen finns det en massa andra grejer, men det här är våra största problem.
Men, som sagt så är han en ängel inomhus eller på ridbanan, en riktig läromästare. Vann t ex. första tävlingen med honom osv, han är utbildad LA.
Hursomhelst så skulle jag bli enormt tacksam om någon skulle vilja ge mig lite tips på hur jag ska få honom att sluta med det där? Jag vet att han testar mig osv, men nu har det gått över styr. Kan inte ens galoppera ute utan att han sticker/bockar/småstegrar. Han är rädd för;
Lysande tomtar mm. (men det har han börjar vänja sig vid.)
KOSSOR
FYRHJULINGAR
SKOTRAR ..och det är mycket fyrhjulingar/kossor/skotrar hos oss.
Sen finns det en massa andra grejer, men det här är våra största problem.
Men, som sagt så är han en ängel inomhus eller på ridbanan, en riktig läromästare. Vann t ex. första tävlingen med honom osv, han är utbildad LA.