K
Kesella
idag kom det efterlängtade protokollet från Dackeritten och unghästbedömningen. Tänkte att vi skulle skvallra lite, och kanske fortsätta vårt unghäst-mingel som vi hade på dacke. Här delar jag med mig av mina siffror.Vetbes före tävl. 3, Under tävling metabolisk 4, tempo 4. Rörelse 3. 3,6 blev delresultatet. Efter tävling, som för våran del var 1 timme efter målgång (knappt). 3. Exteriörbed : Ext. korrekthet 4, rörelse i skritt 5. Rörelse i trav 5 Delpoäng 4,6. Psyke utförande 3. Ridprovet blev VG. en förbättring från förra året. tack till Mimmi Kastenman som nästan blivit gråhårig under ridlektionerna och sina ansträngningar att få mig att sitta rakare över hästen. Slutpoängen blev 17,2.
Tack till arrangörerna ännu en gång! kanske skulle ta med mer bedömning och uppmuntringspriser under tävlingarna? tex pris för gott uppförande (hos ryttaren), pris till käckaste hinknisse, pris till hjälpsammaste ryttare, pris för jämnaste tempo, pris för snyggaste spurten , fler förslag? Hälsningar Pia
Tack till arrangörerna ännu en gång! kanske skulle ta med mer bedömning och uppmuntringspriser under tävlingarna? tex pris för gott uppförande (hos ryttaren), pris till käckaste hinknisse, pris till hjälpsammaste ryttare, pris för jämnaste tempo, pris för snyggaste spurten , fler förslag? Hälsningar Pia