Skulle ni ha kvar försäkringen?

Sv: Skulle ni ha kvar försäkringen?

Jag skulle göra så som du funderat på... att ta bort försäkringen och sätta undan motsvarade pengar i stället. Jag tror att du kommer att käna på det.
Byter du bolag kommer du troligen få reservation på de opurerade benet.

Sv: Skulle ni ha kvar försäkringen?

Förut har jag haft en/två hästar o de har varit försäkrade. Men sen jag flyttade ihop med min sambo så har de blivit fem hästar . Då blir saken annorlunda. Av vana teckande jag försäkringar till alla vartefter de flyttade hit men sen en dag så slog det mig att det höll på att bli väldigt dyrt. Då räknade jag ut att hästarnas sammanlagda försäkringsvärde (liv) var summan av åtta års premier. Alltså om inte alla våra hästar dör inom åtta år så är det förlust för oss. Så där rök de försäkringarna. Vet. vård har vi kvar men snart kan jag inte motivera ens de försäkringarna. Jag är lite rädd för att vi ska bli "utdömda" lättare för att det finns ingen livförsäkring som ska betalas ut men jag hoppas inte det. Det känns som att om vi sparade de pengarna oxå så har vi snart jättemycket pengar till vård för hästarna.
[/QUOTE][/QUOTE]

Allt blev fel o mitt svar försvann, var förresten OT. Det jag ville säga var att jag fick mig en tankeställare av insändaren o började räkna på vad vi bet/år för våra ponnyer, 8.500:-. Vi har gjort som ovanstående och slentrianmässigt bet för nya föl/unghästar. Dock med lågt livvärde och låg vetkostnad, vi avser inte kosta på våra ponnyer buköppningar eller avancerade undersökningar, vi tar då hellre den emotionella o ekonomiska förlusten.

Men som uppfödare är det vid försäljning en fördel att ha en doldafelförsäkring och då bet vi försäkring för fölen o gärna under deras första/andra levnadsår, det är ju ofta då olyckor händer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Står i begrepp att förhoppningsvis köpa en 8-årig dressyrvalack för drygt 150’. Velar oerhört vad gäller röntgen och är mycket tacksam...
Svar
10
· Visningar
4 073
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama