Skrivbordsstol - Ikea

Jag har precis varit och köpt två Långfjäll. Hattefjäll var kanske snäppet bättre, men det blev ju 1000 kr till för två, så jag lät det avgöra. Men jag har bara provsuttit i butiken, så vet inte hur jag känner mig efter en arbetsvecka.
 
Jag vet inte vad min stol heter. Hittar den inte bland IKEAs stolar just nu. Kan vara Millberget om de prissänkt den. När jag köpte var den dyrare?

Den har hög ryggg och armstöd. Väldigt skön att sitta i. Men - jag upptäckte efter några månader en klar nackdel. Jag är kort i bålen. De betyder att om jag ska vila armarna på armstöden så skjuter jag upp axlarna. Jag fick rejäl värk i nacke och skuldror.
Men är man normalskapt kanske den är helt underbar ;)
 
Det blev en Hattefjäll. Jag tyckte den var snygg, när detta är över vill man ju inte att huset ser ut som ett fult öppet kontorslandskap. Vi ville inte dra hela familjen till IKEA så mannen fick åka själv så jag har inte provsuttit än.
 
Nu har du redan köpt en stol och det är inte svar på din fråga, men vi har fått okej från avdelningschefen att ta hem t.ex. datorskärmar och annat nu under tiden vi jobbar hemifrån på heltid (arbetar på ett universitet, och vi räknar inte med att vara på plats igen som vanligt förrän efter vårterminen slutat). Jag kan tänka mig att det inte skulle vara några problem om någon kollega vill ta med sig skrivbordsstolen hem nu de närmaste månaderna - det var en som fick okej för att ta med sig ett litet bord, eftersom han inte hade något bra bord hemma. I mitt fall så är det ju dock så att chefen påtalat för oss alla på ett avdelningsmöte att de fortfarande är ansvariga för vår arbetsmiljö även om vi arbetar hemifrån, och jag har fått mail från min närmast ansvariga person med frågor om hur det går att arbeta hemifrån, om jag har fått till bra rutiner med raster, att det fungerar bra arbetsmiljömässigt etc.
 
Nu har du redan köpt en stol och det är inte svar på din fråga, men vi har fått okej från avdelningschefen att ta hem t.ex. datorskärmar och annat nu under tiden vi jobbar hemifrån på heltid (arbetar på ett universitet, och vi räknar inte med att vara på plats igen som vanligt förrän efter vårterminen slutat). Jag kan tänka mig att det inte skulle vara några problem om någon kollega vill ta med sig skrivbordsstolen hem nu de närmaste månaderna - det var en som fick okej för att ta med sig ett litet bord, eftersom han inte hade något bra bord hemma. I mitt fall så är det ju dock så att chefen påtalat för oss alla på ett avdelningsmöte att de fortfarande är ansvariga för vår arbetsmiljö även om vi arbetar hemifrån, och jag har fått mail från min närmast ansvariga person med frågor om hur det går att arbeta hemifrån, om jag har fått till bra rutiner med raster, att det fungerar bra arbetsmiljömässigt etc.
Det är samma hos oss, vi har blivit uppmanade att ta hem stol, skärm osv för att ha en bra arbetsmiljö hemma - med ett förtydligande att grejerna fortfarande är arbetsgivarens :D Jag valde ändå att köpa varisin arbetsstol till oss, eftersom det är något vi pratat om ända sen vi flyttade in i det här huset, för 6 år sedan, men det har bara inte blivit av. Bra att få en puff bara!
 
Jag funderade på om jag skulle försöka låna en bra kontorsstol ifrån kunden för vilken jag jobbar hemifrån för eller ifrån konsultfirman, men det kändes mer besvärligt och mannen skulle ändå till IKEA. (Han behövde både ett skrivbord och en stol.)
 
Jag kommer nog jobba hemifrån ett bra tag till och efter tre veckor på Fjällberget konferensstol ifrån IKEA börjar kroppen protestera. Så jag funderar på att köpa en ny kontorsstol. Vilken stol ifrån IKEA är bäst/skönast/mest prisvärd?

Jag lägger in en länk till vad jag har idag att sitta på 7-8 timmar per dag:
https://www.ikea.com/se/sv/p/fjaell...ad-ekfaner-gunnared-ljusbeige-beige-80396422/
Den här har jag när jag syr dvs det blir många timmar. Tycker den är toppen och då har jag ändå en kass kropp.
https://www.ikea.com/se/sv/p/langfjaell-kontorsstol-med-armstoed-gunnared-beige-vit-s09252791/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp