Marvin
Trådstartare
Båda mina 2 år gamla katter har "grus" och skräp runt ögonen, syns speciellt på hanen som har vitt ansikte. Det sitter alltid bruna klumpar i inre ögonvrån, och ofta runt hela kanten på ögonen också.
När de var små hade de ögoninfektion, hanen såg ut som en liten råtta, helt röd runt ögonen och även länge efter såg han ut att ha ont emellanåt, kisade med ena ögat etc.
Nu har han lite tendens till att kisa, men inte alls så tydligt.
Det lustiga var att när jag fick hem dem efter sommaren från kattvakten hade han jättefina ögon.
Vad kan det bero på? Och kan man göra något?
De var hos veterinären för två veckor sedan för vaccinering och jag gjorde vet uppmärksam på just detta, men han tyckte inte att det var något problem.
När de var små hade de ögoninfektion, hanen såg ut som en liten råtta, helt röd runt ögonen och även länge efter såg han ut att ha ont emellanåt, kisade med ena ögat etc.
Nu har han lite tendens till att kisa, men inte alls så tydligt.
Det lustiga var att när jag fick hem dem efter sommaren från kattvakten hade han jättefina ögon.
Vad kan det bero på? Och kan man göra något?
De var hos veterinären för två veckor sedan för vaccinering och jag gjorde vet uppmärksam på just detta, men han tyckte inte att det var något problem.