_EVL_

Trådstartare
Ni som rider galoppörer, vad använder ni för skor när ni träningsrider hästarna? jag ska börja jobba med galoppörer utomlands och måste köpa nya ridskor...men jag har ingen aning om vilken sort som är bäst... :bump:

Menar du skor på dej eller hästen?? :)
Jag antar att du menar på ryttaren, jag använder Light rider och det funkar skitbra för mej. Goa att gå i och att rida i, ger inte så mkt stöd men det funkar.

Jag har kört på jodphurs, westernboots, joggingdojor, vanliga hederliga Easy Rider... Allt fungerar om man trivs med det! :)

Jag använder jodphurs och shortchaps. På vintern blir det oftast någon form av vinterridstövlar med flera lager av strumpor..........

mountain horse kängor + shortshaps.
även ridit både i mina höga kusten stövlar (funka ok) o mina läderstövlar (vilket inte var nån höjdare, de ska ridas dressyr i. punkt slut)

Har både ett par jodphurs och ett par lite grövre stallkängor av märket Dafna, som också visserligen går att rida i...
Jag tänkte slippa dra med mig båda paren skor, men vilket är bättre att ta? jag ska ju jobba en massa i stallet också...inte bara rida

Sv: Skor

Jag har testat många olika skor/stövlar och jag tycker att det bästa är korta små ridstövlar med bra klack. Man kan ha dom under ett par jeans, funkar perfekt som stöd

Jag rider me Ariat skor o läderskaft, läderskaft som är lite kortare, fungerar perfekt! O skorna har gelesula o e helt underbara att både gå, jobba o rida i :D !! Ger Jättre bra stöd, jag är frälst :bow:

var att köpa dessa och vad koster de? blev lite nyfiken på om man ska köpa ett par nya... :smirk:

Jag köpte min i England när jag bodde o jobbade där, men jag vet att dom finns o köpa i Sverige! Har sett dom på annons flera gånger! Vet dock inte exakt köpställe, men d går nog o hitta här via nätet :D ! D är verkligen kanonskor, har haft min i 2,5 år nu o ridit 3-10 hästar om dan i dom 5-7 dar i veckan, o d syns knappt att dom är använda, d har bleknat något i färg men d är d ända synliga! Kanon kvalitet, kostar visserligen lite mer en ett par "alldagliga" skor men d är defenitivt värt d, man får igen varenda krona :) Jag vårdar mina ömt o kan säga att d är d bästa skorna jag någonsin köpt till min kännsliga tår ;) Aldrig skav lr klämsår o bra stöd! O snygga modeller!
Nu låter jag som en sektledare som försöker värva medlemmar, mohaha :smirk: men d är ingen överdrift om hur bra d är!! Helt klart bäst!
Mvh,

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är utomlands och har lite impulsivt bokat en uteritt på ett välrenommerat ställe med välmående hästar, jag har givetvis inga...
Svar
10
· Visningar
1 007
Senast: Lingon
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
682
Senast: Cattis_E
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka