Skor till unghäst...?

Sv: Skor till unghäst...?

Jag skodde min häst första gången när han var tre, inför treårstestet. sen gick han utan under sommaren, och på hösten fick han skor igen, sedan dess har han inte varit oskodd mer..

Jag skodde min ena häst första gången på hösten som 4-åring. Den andra på våren som 5-åring, men det berodde bara på att jag skulle vara med på en distans med honom.

Jag skor min 4 åring. Annars skulle fötterna trasas sönder plus att hon har tunna sulor så går hon utan skor får hon ont. Jag är den första som skott henne och det gjorde jag i juli första gången

Jepp, är livrädd att hon ska halka!:crazy:

Planerar dock att ta av skorna i vår igen, kan hon gå barfota får hon göra det så mycket som möjligt.:)

jag skodde min som tvååring då hon var så öm att hon såg halt ut på alla fyra. har sedan varit skodd runt om sedan dess.
(frånsett betet i somras då hon var barfota... och blev rejält öm:( ) har enl vet tunna sulor.

Jaha, var frågan när?:o

Då har jag alldeles nyss skott min 2,5-åring för första gången, men hoppas att hon klarar sig med att bara vara skodd under vintern för resten av livet, typ.;)

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni för varma och vattentåliga skor/stövlar på vintern? Brukar bara ha mina gummistövlar med dom blir så himla kalla trotts...
Svar
4
· Visningar
388
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Jag har ett par högklackade skor som har en potentiell köpare, som ber om innermåtten. Lägger jag en tumstock från tå till häl så den...
2
Svar
28
· Visningar
1 177
Senast: MiaMia
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 146
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar