Skor på jobbet

Araminta

Trådstartare
Vad har ni för skor när ni jobbar? Gympadojor, stålhättor, tofflor eller något helt annat? I vilken miljö jobbar ni?

Själv behöver jag lite inspiration. Jobbar i sjukhusmiljö men är inte uppe och springer supermycket. Just nu har jag mina vänliga sneakers och det funkar bra. Funderar dock lite på att försöka hitta ett par innetofflor att byta med när kyla och väta kräver rejälare saker ute. Älskar mina birkenstock hemma men varken barfota eller strumpor i sandaler känns ok på jobb. Så täckta, snygga, diskreta tofflor som sitter bra och är lätta att kliva i och ur är målet.

Jobbar i kontorsmiljö och har Birkenstock på fötterna. Skulle aldrig klara att ha sneakers el dyl på mig hela dagarna.

Har alltid haft strumpor plus sandaler på jobbet, likaså mina kollegor. Ser inget märkligt med det :).

(Barfota och sandaler borde vara olagligt på jobbet dock)

Senast ändrad av en moderator:
Lokalvård, i plåtverkstad och kontorsmiljö, så jag har tur att jag kan byta skor under dagen. Stålhätta i verkstaden, och gymnastikskor (asics) i kontorsmiljön.

Just nu har jag de skor jag gått dit med på mig.
Fungerar väl ok nu innan kylan, sneakers och jodphurs funkar liksom inomhus också.
Men jag behöver nog verkligen hitta något mer lämpligt att byta till.
Tycker det är svårt att hitta något passande bara!

Ett par jättesköna luftiga Rieker inneskor dagligdags på sjukhuset. Ibland Ecco sandaler.
Sköna(!) skyddsskor när jag jobbar i scen- och eventmiljö.
Luftiga mjuka fritidsskor (helst Ecco, inte vanliga gummiskor) när jag jobbar i de flesta andra miljöer.

Varierar efter årstid. Men jordpurs, stövlar, treatorn, vinterfodrade stövlar, extra varma stövlar, kommer ej ihåg märke men en isbjörn på bilden. Ibland jumpadojjor. Ridstövlar bara vid ridning.
Jobbar med hästar.

Dessa. Krävs för jobbet, men jag gillar dem så mycket att jag har ett par privat också

9486969012254.jpg

Vad har ni för skor när ni jobbar? Gympadojor, stålhättor, tofflor eller något helt annat? I vilken miljö jobbar ni?

Själv behöver jag lite inspiration. Jobbar i sjukhusmiljö men är inte uppe och springer supermycket. Just nu har jag mina vänliga sneakers och det funkar bra. Funderar dock lite på att försöka hitta ett par innetofflor att byta med när kyla och väta kräver rejälare saker ute. Älskar mina birkenstock hemma men varken barfota eller strumpor i sandaler känns ok på jobb. Så täckta, snygga, diskreta tofflor som sitter bra och är lätta att kliva i och ur är målet.

Tycker Birkenstock är helt OK med strumpor. Annars kanske
48767-01.png

(annars passar faktiskt foppa-tofflor på beskrivningen :D)

Jag jobbar på tåg med krav på svarta skor med täckt tå och häl.
Har eccoskor, de är lätta, bekväma och tål vatten.

Jag jobbar inom djurvården och har dessa:

15144401-05-r_1.jpg

Scholl Rio. Finns i olika färger och jag brukar köpa lite olika varje gång. Får skobidrag på jobbet så jag köper nya varje år. Då mår fötterna som bäst!
Dock är de inte lätta att få rent.
Har provat foppatofflor men får ont i fötterna och utsidan höfterna. Behöver ordentlig sula.

Har alltid strumpor i tofflorna på jobbet.

Jag jobbar i kontorsmiljö och är mina sneakers och Converse trogen. Andra har allt från klackar till typ Birkenstock.

Jag jobbar på kontor och har alltid innerskor. Oftast har jag någon form av rejäla filttofflor som är fotvänliga.

Jag är kontors-och utbildningsråtta.

Går alltid i pumps eller ballerina - beroende på årstid. Vintertid även lätta stövletter.
Av någon anledning tycker jag att sandaler och alla former av något som kan liknas vid gympaskor är så extremt fult på mig att jag inte kan förmå mig att ha dem.

Lever i Rieker eller Ecco.

Skulle jag jobba i mindre officiell miljö skulle jag gå i Blundstone. De är de skor som passar mina fötter allra bäst. Alla former av skor med uppbyggd hålfot går bort eftersom jag tydligen inte har hålfoten på samma ställe som andra människor. Det gör extremt ont.

Dessa. Krävs för jobbet, men jag gillar dem så mycket att jag har ett par privat också

9486969012254.jpg

Ursäkta ser inte riktigt vad det är för skor skulle du kunna skriva det? Såg ut som ett par perfekta skor för mig här på jobbet :D

Till TS
Själv har jag faktiskt ett par jodphurs på höst/vinter och sommarsneakers på sommaren Riktiga gåskor då vi rör oss en del.

Du kan absolut ha strumpor i sandaler på jobb!

Liknande trådar

Skola & Jobb Eller vad har ni för inneskor på era arbeten? Jag har vikarierat i en skola ett tag nu och gått omkring utan skor i klassrummet, men det...
Svar
19
· Visningar
7 989

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka