Islandshesten

Trådstartare
Hej!
Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v sedan senaste skoning. Hästen har något långa hovar men inget extremt. Hästen fick en tappsko och sprack lite nertill därav så var det bra att han fick växa lite innan vi slår på en ny. Men han skos normalt mellan var 7-8 vecka . Men nu blir jag orolig att han kommer bli för lång i hoven. Vad säger ni? Är det ok att vänta en vecka eller bör man se efter annan hovslagare? :)
 
Jag hade inte bytt hovslagare för en veckas senare skoning. Nu hade min häst aldrig kunnat gå 9 veckor men denna gång blev det 6 istället för 5 veckor (med konsekvensen att hon tappade en sko och två till satt löst :cautious:). Hade inte bett någon annan att sko ens med facit i hand dock.
 
Hej!
Min häst skulle skos nästa vecka men tyvärr så har hovslagaren fått förhinder. Därför kommer han skos en vecka senare som blir 9 v sedan senaste skoning. Hästen har något långa hovar men inget extremt. Hästen fick en tappsko och sprack lite nertill därav så var det bra att han fick växa lite innan vi slår på en ny. Men han skos normalt mellan var 7-8 vecka . Men nu blir jag orolig att han kommer bli för lång i hoven. Vad säger ni? Är det ok att vänta en vecka eller bör man se efter annan hovslagare? :)
En vecka gör inget men du kanske borde sko/verka lite oftare på sommaren eftersom mångas hovar växer lite snabbare då. 🙂
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
671
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 767
Senast: animalasia
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
378
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp