S

.Sandra.

Vad ingår i skolorna? Öppna, sluta och sen då? Eller är det bara dom?
*Förvirrad*

Sv: Skolorna

Öpnna och sluta är skolor, ja. Sen finns det något som kallas "högre skolan" eller "skolor ovan mark" och det är rörelser som utförs vid tex. spanska ridskolan, där de gör "konster" ovanför marken såsom capriole. Men i den vanliga tävlingsdressyren är det öppna och sluta.

Håller med ovanstående.

Högre skolan:
Terraterr: Hästen har en mycket kort galopp, nästa så att den skuttar med frambenen och bakbenen och rör sig långsamt framåt samtidigt som den gungar i takt med huvudet.
Courbé: Hästen stegrar superhögt, står nästan lodrätt rakt upp, görs både vid hand och under ryttare.
Croupad: Hästen sparkar bakut högt och snabbt, en gång.
Capriole: Hästen hoppar upp i luften och sparkar ut med bakbenen.

Finns nog någon till som jag inte kommer på nu. (Är inte säker på hur som olika skolorna stavas.)

Ifs kan man utveckla lite mer, finns lite varianter.
Öppna, förvänd öppna, sluta, förvänd sluta och diagonalsluta.

/T

sen kan man ju rida dom i olika gångarter åxå, allt från skritt till passage!

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur elaka nollningar har ni på era skolor och vilka är de elakaste ni har varit med om? Läste på Aftonbladet att på en skola där får man...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Smoothi
·
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 028
Senast: Enya
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar