supersonic
Trådstartare
Tja, inte nödvändigtvis en Skoda men sambon och jag ska byta ut vår gamle trotjänare, en 16 år gammal Volvo som rullat närmre 35 000 mil mot nåt lite nyare, fräschare och snålare. Bilen kommer att rulla minst 8 mil/dag (mestadels motorväg) och den ska klara av att dra MINST 1500 (jag har BE) utan att sacka i backar (vilket nuvarande 170 hk Volvo gör, inte kul att ligga i 40 km/h på motorväg trots plattan i mattan och 1500 kg bak). Vi var lite inne på en Kia Optima, men eftersom vi nu helt plötsligt har lite längre till jobbet och är beroende av bilen på ett lite annorlunda sätt vill vi gärna ha fyrhjulsdrift och att det ska vara en diesel. Dessutom har vi småbarn så en bilstol och en barnvagn ska helst få plats utan att det bli knökfullt. Sambon har varit och kikat på Skodas modeller, nu minns jag inte om det var Octavia eller Superb, och undrar helt enkelt om det är någon här som vill dela med sig av erfarenheter? Ev blir det att vi kommer att leasa en bil och inte köpa en. Erfarenheter av detta?