SKKs Uppfödarutbildning

QuickStar

Trådstartare
Jag vill gå uppfödarutbildningen men hittar inga kurser i närheten som passar mig tidsmässigt så jag tänkte ordna det själv :D

Man startar en egen studiecirkel och anmäler det till SKK men kruxet är att man måste vara minst 3 och jag känner ingen annan som vill gå.

Så vitt jag förstått kostar det då inget annat än böckerna som man beställer från SKK. Men liten reservation där för säkerhets skull.

Så känner du dig manad att läsa ihop med mig?
Jag håller till i Örebro sönd kväll-fredag (veckopendlar) så antingen om man kör där på vardagkvällar (ev helg) eller på helgerna då jag är i Ulricehamn (inom 5mil så finns ju Borås, Falköping, Jönköping)
Så kan man turas om o ses hos varann och jobbar på i ett ganska så aktivt tempo så man blir klar detta milleniet...

Hoppas nu inte detta räknas som annons o tas bort :cool:
Men det är ju inget som säljs =)

Sv: SKKs Uppfödarutbildning

Det skulle vara intressant för mig om det blir i örebro, men behöver man ingen ledare som redan har gått kursen?

SKK skriver så här om vilka som kan anordna kursen:

Uppfödarutbildningen arrangeras av klubbar i organisationen (länsklubbar, specialklubbar eller rasklubbar, inklusive lokala klubbar/avdelningar). Det är framförallt länsklubbarna som ska tillgodose utbildningsbehovet.

och så här om handledare för kursen:

Den person som utses av klubben som handledare för en kurs i uppfödarutbildningen, bör vara van utbildare eller uppfödare med egen erfarenhet. SKK rekommenderar att handledaren har genomgått Studiefrämjandets ledarutvecklingsutbildning.

Länk till mer info om uppfödarutbildningen

om jag minns rätt så är det på gång med distansutbildningar i uppfödarutbildningen, tror tom att någon länsklubb i mellansverige redan har det. kanske ett alternativ? fast det ÄR ju jättekul att träffas på riktigt och diskutera med folk som är lika intresserade av ämnet som en själv :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka