Skiter både i låda o i huset???

orcide

Trådstartare
varför har våran katt blivit knäpp ,,,???
hon använder ju lådan men kan lika gjärna skita på golvet ?!
hon har skitit i alla rum nu så det finns inget mönster , pissar gjör hon oxå lite varstanns ..
vad gör man åt detta??

tar ut henne i stallet o låter henne bli stallkatt ist ?
hon är en ute katt på 6 månader kan tilläggas.:confused:

Sv: Skiter både i låda o i huset???

Jag är inte expert på katter men efter jag har gått igenom vissa gamla inlägg har jag förstått att honkatter kan både kissa och bajsa överallt då dom blir könsmogna. Det är kanske det som händer hos din kisse....

1. Kastrera

2. Testa andra strömaterial i lådan. Vår hona blev väldig känslig för vad vi hade i lådan och hur välstädad den var när hon var i puberteten. Hon provade alla möjliga ställen i lägenheten istället :crazy:

Jag tycker att det låter som att det är dags att kastrera henne. Honkatter kan bli konstiga när de blir könsmogna. och så vill du väl inte sätta en massa oönskade kattungar till världen heller antar jag? För hon är väl utekatt?

R8n skrev:
Jag tycker att det låter som att det är dags att kastrera henne. Honkatter kan bli konstiga när de blir könsmogna. och så vill du väl inte sätta en massa oönskade kattungar till världen heller antar jag? För hon är väl utekatt?
nu är hon innekatt igen pga fågelinfluensan :(
nu går hon på p-piller tills vidare pga att hon är så himmla liten .

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Katthälsa Är man en vidrig människa för att man seriöst överväger att ta bort sina katter som kissar tamefan överallt? Vi pratar inte...
2
Svar
30
· Visningar
14 035
Senast: brukshund
·
Katthälsa Varning för smärre roman! Hello everybody! I januari adopterade jag en gammal tant-katt, på nu nätta 14 år :D En katt som hastigt och...
Svar
12
· Visningar
7 223
Senast: Mumfie
·
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar