Skip i hoven på lillan! och sen då?

Ä

Ängslig

Det ska stå SPIK! :D

Det onda i lillans hov visade sig vara en hyfsat dold spik.
Det blev in till sjukhuset och röntga, dra bort, plåstra om.
Hem och stå i liten torr hage över helgen och in på måndag igen.
Hon haltade då endast lite, mestadels pga väldigt klumpig bandagering tror jag.
På måndag kollades det, såg torrt och fint och slutet ut, inget som vätskade. Bytta bandage och hem till hagen igen.

Hon har ingen feber, ingen svullnad, haltar inte alls!
Men hon är lite varm vid kotan, bör jag oroa mig eller kan det hänga kvar efter detta helt enkelt?

Hon får även antibiotika i några dagar till.

Sv: Skip i hoven på lillan! och sen då?

Verkar som att det är ganska normalt att det är lite varmt efter något sånt. Och får hon antibiotika så är det nog ingen fara. Har det inte gett med sig om några dagar ska du nog ändå kontakta vet.

Var satt den?
Satt den i strålfårorna är det inte så bra- kommer in djupt.

Den satt i strålfåran men på röntgen visade det att den inte satt i någon allvarlig del av hoven, den satt inte heller särskilt djupt, men den var avbruten (gammal).
Så enligt vet satt den väldigt bra till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 751
Senast: tuaphua
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 407
Hästvård Att ha en halt häst är jag inte van vid, trots att jag har flera stycken hästar Hästen som är 20, blev hastigt halt efter en hoppning...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: höstmåne
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 385
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka