Skimmelhingst

YW1966

Trådstartare
Reportage idag i på travronden.se om en skimmelhingst efter Varenne. Kul om han blir tillgänglig i aveln sedan!
Artikeln http://www.travronden.se/nyhet/intl/en-fargklick-i-travvarlden

Men titta på bilden där man ser tänderna, är underkäkens framtänder missbildade?
miele_dalfa3_0.jpg

Sv: Skimmelhingst

Ja, ser ju inte fina ut, misstänker oxå missbildning om den inte utsatts för ngt yttre trauma eller käkat ovanligt mycket sockerbitar ;)
tycker även att överkäken ser ovanligt avrundad ut....
Annars en snygg häst, det lilla man kan se :)

skumma tänder...såg honom på vincennes i helgen....+ en märr som var skimmel efter varenne den med

Senast ändrad:

Ser verkligen underlig ut. Kan den där hästen beta? Om det inte är orsakat genom en skada så ska inte den användas i aveln. Hur bra han än är. :crazy:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag sprang över den här bilden tidigare idag, , vilken visar olika bett. Jag har hela tiden tänkt att Ladda har ett överbett...
Svar
10
· Visningar
2 410
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Kortfattat för att ni ska få en översikt... För drygt 6 år sen var jag med om en olycka där jag råkade på en hästhov i ansiktet...
Svar
9
· Visningar
6 457
Trädgård & Växter Vi har en sommarstuga i zon 2 med en stor trädgård (ca 5000 kvadratmeter) som vi har varit nöjda med länge. Men trädgården börjar bli...
Svar
3
· Visningar
1 587
Senast: Asa_S
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka