skimmel quarter

Mirre

Trådstartare
ska det ligga här?

Funderar på hur vanligt det är med quarter hästar som är skimmel? eller heter det appendix...?? då?
Har för mig att jag hört nåt om det :confused:

Här är en skimmel quarter eller "Grey" som det kallas på "Quarterspråk":

6_3.gif

Inte jättevanligt men visst finns de.

Appendix är korsning mellan quarter och engelskt fullblod och har inget med färgen skimmel att göra.

Sen har du ju Bobos hingst RTR Winnig Chex finns nog kort på honom på western.nu eller kanske till o med här på buke...

Det finns flera quarterskimlar i Sverige.. men flera är nog mest avelsston.

En appendix är en quarter med inslag av fullblod, har inget med färgen att göra!

Finns ganska många skimlar i Sverige nu faktiskt, bla hingstarna som andra redan har nämnt, ett sto som tävlades av Per Larsson för många år sedan (den första skimmel-QH jag såg) San Seis tror jag hon heter och min lilla häst som jag hade förut. Han är nästan helt vit nu... Även hans mamma och en helbror (Lopin Joe Hotrodder) och en helsyster är skimlar. Finns säkerligen många fler

Malin

San Seis ja, finns hon fortfarande? Hon var nog den första skimmelquarter jag såg också om det inte var Lakes. De hade en riktigt fin skimmel, men det var längesedan det..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Nikan
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Shaggy
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 471
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama