SKIMMEL problem!

G

Glada

Bästa sättet att få en skimmel KRIT vit?

(säkert fel forum, men jag är så dålig på detta!)

Sv: SKIMMEL problem!

Bästa sättet att få en skimmel KRIT vit?

(säkert fel forum, men jag är så dålig på detta!)

Tja, ska det vara krit så ska det..

Dränk honom i potatismjöl!:devil:
:rofl:

(förlåt, förlåt)

//Gilly

Köp gråhårstantschampo hos din frissa! (lila jox i liten flaska). Inte billigt kanske, men drygt och effektivt. En rutinerad skimmelägare badar sin älskling TRE gånger veckan innan en utställning. Först då är han VIT.;)

Okej!

Asså hästen i fråga är inte kritvit, utan avblekbar, ganska grå, men det är mer svansen och så som ALLTID vill vara gul!
MER TIPS ;D
Jag har testat skimmel schampo och grönsåpa, de funkade på kroppen men inget biter på svansen =P

Hej!

Själv har jag bestämt att min skimmelconnemara ska bli fjording, och har således ståndman och låter bli att tvätta/borsta. Såå skönt!

Fast jag tvättade svansen igår, så den blev lite mera vit än gul, men hon funkar som fjording ändå:-)

/ Lavinia

Okej!

Asså hästen i fråga är inte kritvit, utan avblekbar, ganska grå, men det är mer svansen och så som ALLTID vill vara gul!
MER TIPS ;D
Jag har testat skimmel schampo och grönsåpa, de funkade på kroppen men inget biter på svansen =P

YES CITRON ! (diskmedelet):devil:
Det absolut bästa.:love: :love:
Men används bara på de gula fläckarna och i svans, det är fettlösande så det naturliga fettlagret tas bort om det används över hela hästen men på gula fläckar- helt ok ! :eek: :banana:
/E

Lactacyl tvål! Fungerar super bra ;)

Fungerar det lika bra eller bättre än grönsåpa eller lila skimmelschampo. Min erfarenhet är att skimmelschampot verkligen gör det vita vitare, men att grönsåpa gör riktigt rent.

Har faktiskt inte testat det. Kanske man skall göra! Finns måmnga sätt. Men det är riktigt riktigt surt att de "riktiga" skimmeln shampoona inte säljs i Sverige länge. De med blekningsmedel. Nu får man beställa dem från Tyskland istället :S

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 184
Senast: IngelaH
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka