Skimla av?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cillavan
  • Startdatum Startdatum
C

Cillavan

Min fölunge är fux med bläs och rosa runt ögon och på genitalier. Betyder det att hon inte kommer att skimla av? Eller måste man vänta till fölpälsen fälls för att veta? Jag tycker att hon är gråaktig runt mulen, så jag trodde det betydde skimmel, men en kompis sa att den rosa färgen på huden är ett säkert tecken på att den kommer att behålla sin färg. Vad säger ni färgexperter? :confused:

Skimlar födda fuxar brukar ha lite mörkare ögonkant mer åt grått än vanliga fuxar. Det andra tecknet är att det kommer lite vita stickelhår runt ögonen så fort det inte bara är föl-lurv där.

Ok, tack för svar. Jag hoppas att hon behåller sin fina fuxfärg! :)

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 371
Senast: fio
·
Avel Jag och en vän som båda är hobbyfotografer har fått "följa" ett SWB f.2003 e.Cortus 902 ue.Electro 778. Min vän fotade hon som fölunge...
2
Svar
30
· Visningar
4 535
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 420
Senast: mackan
·
Islandshäst Behöver lite hjälp, har en fråga angående färg, vi har ett föl som är fött i augusti, när han föddes hade han en intensiv fuxfärg...
Svar
5
· Visningar
1 694
Senast: annaingri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka