Skillnad på prispengar hopp vs dressyr

theoldone

Trådstartare
Var på GHS igår och såg värdscupfinalen i dressyr. När jag sedan kom tillbaka till hotellet så började jag fundera över det faktum att det skiljer sig så ofantligt mycket i prispengar i dessa två grenar, trots att det är på samma höga nivå.
Hur kommer det sig att vinnaren i dressyrens världscupfinal vann 50 k, medans vinnaren i hoppningens värdscupfinal vann 172,5 k?

Finns det en logisk förklaring på detta?
 
Jo men det spelar väl ingen roll vilken valuta vi pratar om?

Vet förresten att Kutscher för sin 12-plats fick 9000Euro vilket inte är illa pinkat...

Det var för att förtydliga för mig själv, jag tänkte nämligen först att det var 50k sek och det kändes oerhört lite för en världscup :) Givet är det en rejäl skillnad.
 
Det var för att förtydliga för mig själv, jag tänkte nämligen först att det var 50k sek och det kändes oerhört lite för en världscup :) Givet är det en rejäl skillnad.
Egentligen så är även 50' euro för en världscupfinal också relativt lite med tanke på vad häst och allt kostar på den nivån. Lite tycker jag att det är sån skillnad mot hoppningen. Borde vara lite jämnare fördelat i ridsporten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp