Skidsemester bokad! :D

F

fridaren

Hejsan, vart åker ni på skidsemester i år? :D Vi har precis bokat Engelberg i Januari, så löjligt taggad. Någon mer som ska dit eller har varit där som har lite tips? Hoppas på extremt bra skidåkning och hoppas jag hittar någon islandshäst att rida på.

Nu kan vintern komma med all snö tycker jag <3

Sv: Skidsemester bokad! :D

Jag brukar åka till Åre och hälsa på kompisar och bo hos dom minst en gång varje år, brukar bli i mars!

Så mycket åkning blir det inte alltid, jag är inte jätteintresserad av att åka, tycker det är mer läskigt än roligt. Jag kan åka och ta mig ner och det är lite roligt. Men som sagt, det negativa väger tyngre när det kommer till åkning. Jag är bättre på att partaja! ;)

Jag brukar åka till Åre och hälsa på kompisar och bo hos dom minst en gång varje år, brukar bli i mars!

Så mycket åkning blir det inte alltid, jag är inte jätteintresserad av att åka, tycker det är mer läskigt än roligt. Jag kan åka och ta mig ner och det är lite roligt. Men som sagt, det negativa väger tyngre när det kommer till åkning. Jag är bättre på att partaja! ;)

Ja men kom till Engelberg och partaja med oss då :D Det hotellet vi ska bo på har grymt bra afterski tydligen!

Kul med Engelberg! Typiskt svenskt att åka dit ;) Vilket hotell ska ni bo på?

Då jag bor i Schweiz åker jag dit snö- och väderförhållandena är bra för stunden. Fördelaktigt värre ;)

Bor själv i Åre så det lär väl bli en del åkning antar jag... ;)
Men ska försöka ta ledigt i mars för att åka och hälsa på min bror på Lofoten, där snackar vi berg jämförelsevis med Åres fjäll :)
Men då blir det till att tura, inga liftar där inte!

Jag satsar på att åka till Trysil någon gång i mars-april. Det blir min 2-åriga dotters första skidsemester :D (Om vi inte räknar när jag var gravid i typ sjätte månaden och åkte skidor :p )

Vi ska åka till Åre och Lofsdalen, kanske även Funäsfjällen :) Antingen blir Åre i Januari/Februari och Lofsdalen i Mars/April eller tvärt om har inte bestämt helt än. Är stört taggad! Har köpt en ny bräda som jag inte hunnit åkt på än! Men förhoppningsvis blir premiären på den på hemmaplan den 14/12 :D

Önskar jag hade råd att åka till alperna men det får bli ett annat år!

Åh vad sugen jag blev på att åka nu!

Har ingenting planerat men det brukar bli några dagar i Tänndalen varje år då vi har stuga där.

Då jag bor i Schweiz åker jag dit snö- och väderförhållandena är bra för stunden. Fördelaktigt värre ;)

Haha ja det har väl börjat kallas för Svengelberg har jag hört :D
Vi ska bo på Hotel Hoheneck, har du varit där något?

Hej Sedna, bor du där fortfarande? =) Hur ser snöläget ut inför Sportlovsveckan? Vi kommer åka ner med familjen då så hoppas det finns maaaassor med snö :D Här i Stockholm känns det som vår den här veckan.

Kom hem från lofsdalen igår, var där och hälsade på en kompis som jobbar där i vinter:) vi har brukat åkt till Idre onsdag-söndag med familjen förr om åren:) Vi har pratat lite löst om att åka till Åre längre fram på vårvintern:)

Varit en vecka i Åre! Skidåkningen sög men det var mysigt haha.

Ska en sväng till Verbier som vanligt.

Och förhoppningsvis påsk i Riksgränsen! Ifall det är nån snö kvar. Är väl nästan midnattssol då, vore så härligt.

Hej Sedna, bor du där fortfarande? =) Hur ser snöläget ut inför Sportlovsveckan? Vi kommer åka ner med familjen då så hoppas det finns maaaassor med snö :D Här i Stockholm känns det som vår den här veckan.

Engelberg är en av få schweziska skidorter som har normal snömängd för årstiden. Många ställen har mycket mindre snö än vanligt. I Engelberg tror jag det är drygt 300 cm på toppen, så det både räcker och blir över. Åker nog till Engelberg imorgon, så på fredag kan jag ge en aktuell rapport ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 070
Senast: Sassy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 163
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama