Skicka paket enklast och billigast

_Runaway_

Trådstartare
Jag funderar på att sälja ett antal hästtäcken på Tradera/Blocket. Men hur skickar man dessa på ett relativt enkelt och billigt sätt? Hur gör ni? Det handlar dels om vintertäcken och fodrade stalltäcken så det blir ju lite skrymmande, och jag antar att det blir som när man skulle rulla ihop sovsäcken på ridlägren som liten; ligga och kämpa med att få ihop den där förbannade säcken så den gick in i den minimala påsen :p
 
Sv: Skicka paket enklast och billigast

Utöver posten så finns bla dhl, schenker och bussgods att använda sig av. De är oftast billigare när det rör sig om större paket.
Skulle jag skickat skrymmande täcken så hade jag vikt ihop täcket, tejpat ihop det som det låg alt. klämma ner det i en stor plastpåse och tejpa (med packtejp). Därefter ner med det i valfri stor sopsäck av lite tåligare plast och sedan tejpa, tejpa och åter tejpa. Har du kartonger i vettiga storlekar funkar ju de såklart också.
 
Sv: Skicka paket enklast och billigast

Jag brukar använda mig av schenker, eftersom de är billigast. Men det som är tråkigt då är att många köpare sätter lägre betyg på frakt-tid-omdömet eftersom schenker tar ett par dagar på sig :mad:

Paketerar antingen i lådor, eller rejäla sopsäckar om jag inte har några lådor hemma.
 

Liknande trådar

Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 582
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp