Skicka häst till Irland

emiko91

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att åka på praktik i tre månader till Irland och jag vill ta med mig min häst.

Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

Hej!
Jag funderar på att åka på praktik i tre månader till Irland och jag vill ta med mig min häst.

Någon som vet vad det kan tänkas kosta?

Det beror på vilken transportör du väljer samt vart i Sverige hästen ska hämtas och vart på Iraland den ska. Runt 25.000kr tor är rimligt om du väljer en bra välkänd transportör.

Jag har bara kollat på transport FRÅN Irland men den kostar ca 900 euro = ca 8000kr. Då med hästtransportör som regelbundet kör från hästförsäljare på Irland.

Det blir ju alltid billigare om man an åka med på någon av de reguljära turerna som vissa transportörer kör. Man delar ju då på kostnaden mellan flera hästar. Men sådana transporter kan ibland kräva att man själv får hämta/lämna på annat ställe om man inte bor längs rutten.

Jag betalade 13500 för att få hem min häst från England, dörr till dörr, Devon till Stockholm. Jag använde en professionell transportör som jag bergis inte får nämna vid namn här?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 513
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 247
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel