Skendräktig, vad göra?

Sv: Skendräktig, vad göra?

Jag har ett sto som inte blivit dräktig på åtta år trots ihärdiga försök. Däremot blir hon skendräktig, i alla fall som jag tolkar det. Hon har nästan alltid mjölk i juvret, hon är "föltjock" och brunstar väldigt sällan. Och ja, hon är vet.undersökt ett antal gånger, inga fel hittas i livmoder och äggstockar, inget fel i juvret osv.
Jag har ställt mig samma fråga som du, skulle väldigt gärna få tips om vad man kan göra. Tyvärr har jag inget eget att komma med. Provade munkpeppar förra våren och tyckte att mjölken i juvret försvann och att hon blev ordentligt brunstig ett par gånger, men det varade bara ett par månader. Men kanske skulle jag fortsatt med munkpeppar, jag vet inte ...

Liknande trådar

Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 188
Senast: hollypolly
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
969
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 958

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka