Poni_Tail
Trådstartare
Hej! Min underbara vovva, kh-collie, är så fruktansvärt skendräktig! Hon har varit skendräktig varje gång efter löp, efter höglöpet är det som att trycka på en knapp. Hon blir jättedräktig på en gång. Hon mår illa på morgonen, vill äta hela tiden under dagen och hon blir slö och apatisk. Träning är inte att tänka på och när vi är ute och går våra vanliga rundor i skogen så går hon ca 5-10 meter bakom mig och vill helst ligga ner. Hon mår verkligen inte bra av detta, hon blir innesluten växlat med att vara väldigt gosig och bekräftelsesökande. Hon får aldrig mjölk och när två månader gått så är dräktigheten som bortblåst.
Jag har googlat och sökt, pratat med veterinärer och kunniga hundmänniskor men ingen verkar ha erfarenhet av denna typ av skendräktighet. Någon här som har någon erfarenhet eller bra tips?
Kastration har vi stött och blött i många år. Men det är så svårt! Hade jag bara kunnat se in i framtiden och kunnat se att allt gick bra med op och att jag får behålla min tokfia precis som hon är så hade jag inte tvekat. Men det finns ju inga garantier och hon har redan problem med urinpooling (tänker på urinläckage).
Tacksam för svar då jag ser att hon verkligen lider av detta!
Jag har googlat och sökt, pratat med veterinärer och kunniga hundmänniskor men ingen verkar ha erfarenhet av denna typ av skendräktighet. Någon här som har någon erfarenhet eller bra tips?
Kastration har vi stött och blött i många år. Men det är så svårt! Hade jag bara kunnat se in i framtiden och kunnat se att allt gick bra med op och att jag får behålla min tokfia precis som hon är så hade jag inte tvekat. Men det finns ju inga garantier och hon har redan problem med urinpooling (tänker på urinläckage).
Tacksam för svar då jag ser att hon verkligen lider av detta!